حضور 5 هزار نیروی امنیتی چینی در پروژه های نفتی ایران صحت دارد؟

کدخبر: ۴۷۷۲۳۵
با وجودی که شایعه حضور نیروهای امنیتی چینی در ایران برای حفظ و حراست از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در پروژه‌های اقتصادی چندین بار تکذیب شده‌است، اما هر چند وقت یکبار با اهداف سیاسی و اقتصادی این خبر کذب برجسته می‌شود.
حضور 5 هزار نیروی امنیتی چینی در پروژه های نفتی ایران صحت دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جوان آنلاین، با وجودی که شایعه حضور نیروهای امنیتی چینی در ایران برای حفظ و حراست از سرمایه‌گذاری چینی‌ها در پروژه‌های اقتصادی چندین بار تکذیب شده‌است، اما هر چند وقت یکبار با اهداف سیاسی و اقتصادی این خبر کذب برجسته می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دلیل برجسته شدن خبر مذکور طی روزهای اخیر را اثر گذاری رابطه استراتژیک بین تهران و پکن دانست.

‌به نظر می‌رسد عده‌ای صرفاً منظورشان از توسعه روابط اقتصادی ایران، ارتباط با برخی از کشورهای غربی است و بس و حال آنکه چین یکی از خریداران اصلی نفت ایران می‌باشد و ایران می‌تواند به جای واردات کالاهای غیرضروری، هم از خدمات فنی و مهندسی این کشور برای توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی بهره ببرد و هم اینکه از ظرفیت سرمایه‌گذاری این کشور برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای استفاده کند.

‌اداره کل روابط عمومی وزارت نفت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: طی روزهای اخیر مجدد شایعه تکذیب‌شده‌ای درباره حضور ۵‌هزار نیروی امنیتی چین برای حضور در حاشیه اجرای پروژه‌های نفت و گاز توسط شرکت‌های چینی منتشر شده است. این خبرسازی ناشیانه پیش از این هم توسط تجار حامی دولت قبل مطرح و تکذیب شده‌بود و این بار هم به نقل از منابع رسانه‌ای حوزه نفت و گاز انگلیس، پخش شده است.

‌وزارت نفت ضمن اعلام کذب و جعلی بودن چنین خبری، اعلام می‌کند انتشار اینگونه شایعه‌ها با موفقیت‌های چند ماه اخیر در بسترسازی برای جذب سرمایه‌گذاری و همچنین افزایش چشمگیر صادرات نفت ایران با توافق‌هایی که با مشتریان خارجی نفت ایران حاصل شده، بی‌ارتباط نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید