ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ آسمان کدام شهرها بارانی می شود؟

کدخبر: ۴۸۰۲۱۴
شنبه( ۱۴ اسفند ماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. یکشنبه( ۱۵ اسفندماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور و دوشنبه( ۱۶ اسفند ماه) در نوار شمالی کشور بارش پیش بینی می‌شود.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور/ آسمان کدام شهرها بارانی می شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، با اشاره به وضعیت جوی کشور در روز پنجشنبه( ۱۲ اسفندماه) اظهار کرد: در روز پنجشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش بینی می‌شود. شدت بارش در لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و ارتفاعات استان تهران و البرز است.

وی با توضیح وضعیت جوی روز جمعه ادامه داد: جمعه( ۱۳ اسفند ماه) دامنه بارش‌ها گسترش یافته و بجز سیستان و بلوچستان ، هرمزگان و جنوب کرمان در سایر مناطق کشور بارش خواهیم داشت. شدت بارش در این روز در شمال و شرق خوزستان، جنوب لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران است. در این روز بارش در استان‌های یزد، کرمان و خراسان جنوبی به صورت پراکنده خواهد بود.

ضیاییان ضمن اشاره به تداوم بارش‌ها در نوار شرقی با شروع هفته آینده و ورود سامانه بارشی جدید اضافه کرد: شنبه( ۱۴ اسفند ماه) در نوار شرقی کشور بارش پراکنده پیش بینی می‌شود. یکشنبه( ۱۵ اسفندماه) سامانه بارشی دیگری وارد کشور شده و در شمال غرب و غرب کشور و دوشنبه( ۱۶ اسفند ماه) در نوار شمالی کشور بارش پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در پایان با اشاره به وزش با  شدید از روز پنج شنبه گفت: از بعدازظهر پنج شنبه و روز جمعه وزش باد شدید ابتدا در غرب و سپس در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، کرمان، یزد، اصفهان، سمنان، خراسان شمالی ، خراسان رضوی اردبیل، مرکزی، قم و تهران پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق با گرد و خاک همراه خواهد بود. دریای خزر نیز در روز جمعه مواج پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با تشریح وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۳ اسفند ماه) ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و در اوایل شب کاهش ابر با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۴ اسفند ماه) نیمه ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: امروز (۱۲ اسفندماه) شهرکرد با کمینه دمای ۱- درجه سانتیگراد و فردا (۱۳ اسفندماه) زنجان با کمینه دمای ۴- درجهسانتیگراد سردترین مراکز استان لقب می‌گیرند و امروز اهواز با بیشینه دمای ۳۲ درجه و فردا( ۱۳ اسفند ماه) بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه سانتیگراد نیز گرم‌ترین مراکز استانها هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید