جزئیات برگزاری کنکور 1401 اعلام شد

کدخبر: ۵۰۳۴۶۷
مروتی درباره جزئیات برگزاری کنکور سراسری 1401 گفت: فرآیند آزمون از ۸ صبح آغاز می‌شود و درب تمام حوزه‌ها از ساعت ۷ و نیم بسته خواهد شد؛ بنابراین داوطلبان حتما سر ساعت در حوزه امتحانی مخصوصا در شهر‌های بزرگ حاضر شوند.
جزئیات برگزاری کنکور 1401 اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: آزمون ۱۴۰۱ پنجاه و دومین کنکوری است که در کشور برگزار می‌شود، ۴۱ آزمون پس از انقلاب و ۱۱ آزمون قبل از انقلاب برگزار شده اند.

مروتی گفت: یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد. از هشتم تا یازدهم تیر کنکور برگزار می‌شود و نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر افزایش تعداد داوطلب داشته ایم.

به گفته او این آزمون در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار خواهد شد و ۱۷ حوزه در ۱۵ کشور خارجی هستند. جمعا حوزه‌های امتحانی کنکور در ۴۱۷ شهر ۵۹۸ حوزه خواهند شد و نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی کنکور سراسری برگزار می شود.

مروتی گفت: ۲۹۱۱ حوزه‌های فرعی کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۱ داریم و کارت ورود به جلسه کنکور از روز پنجشنبه ۵ تیر در سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود. برخی داوطلبان که ۲ تا ۳ رشته را انتخاب کرده اند باید به همان میزان هم کارت دریافت کنند.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: صبح چهارشنبه ۸ تیر آزمون هنر برگزار می‌شود، ۹ تیر آزمون ریاضی و انسانی، ۱۰ تیر آزمون تجربی و ۱۱ تیر آزمون زبان خارجه برگزار خواهد شد.

به گفته مروتی، در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، گروه تجربی ۵۷۴ هزار و ۷۵۱ داوطلب و گروه انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب شرکت کرده اند.

او گفت: تعداد متقاضیان انسانی افزایش یافته است و به تعداد داوطلبان علوم تجربی در حال نزدیک شدن است. در گروه هنر ۱۶۱ هزار ۳۷۸ شرکت کننده و در زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار ۹۵۱ نفر داوطلب داریم. ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب خانم و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب آقا در کنکور سراسری داریم.

او گفت: ۶۱ درصد خانم و ۳۹ درصد آقا در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد.

مروتی گفت: فرآیند آزمون از ۸ صبح آغاز می‌شود و درب تمام حوزه‌ها از ساعت ۷ و نیم بسته خواهد شد؛ بنابراین داوطلبان حتما سر ساعت در حوزه امتحانی مخصوصا در شهر‌های بزرگ حاضر شوند.

او گفت: تعداد پاسخنامه‌های کنکور مهم‌ترین تغییر کنکور است. یک دفترچه عمومی و یک پاسخ نامه عمومی خواهیم داشت که ۱۰۰ سوال است و شامل ۲۵ سوال زبان عربی، ۲۵ سوال زبان فارسی، ۲۵ سوال زبان انگلیسی و ۲۵ سوال هم دینی می‌شود که داوطلبان برای جواب ۷۵ دقیقه وقت دارند و پس از اتمام دفترچه همراه پاسخنامه از داوطلبان دریافت خواهد شد.

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش گفت: ۱۶۰ سوال اختصاصی گروه هنر دارد و داوطلب ۱۶۵ دقیقه زمان دارد. گروه ریاضی که آزمون آن ۹ تیر برگزار می‌شود، ۱۰۰ سوال عمومی در ۷۵ دقیقه وقت است و دفترچه شماره دو اختصاصی ۵۰ سوال ریاضی و ۸۰ دقیقه وقت وجود دارد. دفترچه شماره ۳ فیزیک با ۴۰ سوال و شیمی ۳۰ سوال با ۸۰ دقیقه خواهد بود. بنابراین ریاضی‌ها ۳ دفترچه با ۳ پاسخ نامه در زمان کنکور دریافت خواهند کرد.

مروتی گفت: گروه انسانی همانند سایر گروه‌ها یک دفترچه عمومی با ۱۰۰ سوال و ۷۵ دقیقه وقت خواهد داشت و دو دفترچه اختصاصی با ۲۰ سوال ریاضی، ۱۵ سوال اقتصاد، ۳۰ سوال زبان و ادبیات فارسی و ۲۰ سوال اجتماعی هم دارند و در دفترچه شماره دو که ۹۰ سوال وجود دارد، ۲۰ سوال زبان عربی، ۱۵ سوال تاریخ، ۱۵ سوال جغرافیا، ۲۰ سوال فلسفه و منطق و ۲۰ سوال روان شناسی در مدت ۸۰ دقیقه وجود خواهد داشت.

او گفت: کنکور گروه علوم تجربی صبح روز جمعه با بالاترین تعداد داوطلبان برگزار می‌شود و دفترچه عمومی با ۱۰۰ سوال با ۷۵ دقیقه وقت در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. دفترچه اختصاصی اول شامل ریاضی ۳۰ سوال زبان زیست ۵۰ سوال با ۹۰ دقیقه وقت است و دفترچه شماره ۳ آن‌ها ۳۰ سوال فیزیک، ۳۵ سوال شیمی و ۲۰ سوال زمین شناسی با ۹۰ دقیقه وقت دارد.

مروتی گفت: داوطلبانی که بهیاری را در گروه علوم تجربی انتخاب کرده اند دفترچه شماره ۴ هم با ۲۵ سوال به مدت ۲۰ سوال دریافت خواهند کرد.

او گفت: گروه زبان ۱۰۰ سوال عمومی عمومی در دفترچه عمومی پاسخ خواهند داد و دفترچه شماره دو برای آن‌ها ۱۰۵ دقیقه وقت دارد و شامل ۷۰ سوال خارجی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید