تغییرات ترکیب جدید اعضای مجمع تشخیص مصلحت/ چه کسانی رفتند؟

کدخبر: ۵۲۲۹۰۴
بررسی تفاوت‌های اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با دوره قبل، نشان می‌دهد که این دوره تغییرات محسوسی در خود داشته است.
تغییرات ترکیب جدید اعضای مجمع تشخیص مصلحت/ چه کسانی رفتند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بررسی تفاوت‌های اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام که امروز 29 شهریور 1401 منصوب شدند، با دوره قبل، نشان می‌دهد که آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین اراکی، عباسعلی کدخدایی، علی اکبر احمدیان، کمال خرازی و محمد مخبر به اعضای مجمع تشخیص مصلحت اضافه شده‌اند.

همچنین نام افرادی مانند آیات جنتی، امامی کاشانی، موحدی کرمانی و آقایان حسن روحانی و علی‌ اکبر ناطق نوری در بین اعضای جدید حضور ندارند. 

همچنین از بین اعضایی که در 23 مرداد 96 حکم گرفته بودند، افرادی مانند آیت‌الله هاشمی شاهرودی،آیت‌الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، و آقایان سیدمحمد میرمحمدی و سیدحسن فیروزآبادی درگذشته‌اند.

آقایان رئیسی و قالیباف و اژه‌ای که پیش از این جزو اعضای حقیقی بودند در این دور به عنوان روسای قوای سه‌گانه و به صورت حقوقی در مجمع تشخیص عضویت دارند. امّا آقای حسن روحانی که پیش از دوره ریاست‌جمهوری خود به عنوان عضو حقیقی در این مجمع حضور داشت، در میان نام‌های جدید دیده نمی‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید