اوکراین به سامانه پیشرفته دفاع هوایی آمریکا مجهز شد

کدخبر: ۵۲۴۰۶۸
آمریکا ماه گذشته با درخواست کی‌یف برای دریافت سیستم موشکی پیشرفته موافقت کرد. آقای زلنسکی پیشتر خواستار ارسال تسلیحات پیشرفته نظامی به اوکراین شده بود.
اوکراین به سامانه پیشرفته دفاع هوایی آمریکا مجهز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش سامانه‌ پیشرفته دفاع هوایی «ناسامز» را از آمریکا دریافت کرده است.

آقای زلنسکی روز یک‌شنبه ۲۵ سپتامبر با تشکر از تصمیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا برای ارسال سامانه پیشرفته دفاعی به اوکراین، گفت که سیستم دفاعی کشورش برای پوشش همه مناطق مسکونی، مدارس، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های اوکراین کافی نیست.

از سوی دیگر دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد که آقای زلنسکی روز دوشنبه ۲۶ سپتامبر در جلسه ویژه‌ای با حضور وزیر دفاع و شماری از مقام‌های نظامی از جمله فرمانده بخش اطلاعات ارتش، موضوع استفاده نیروهای «دشمن» از تسلیحات جدید نظامی و چگونگی مقابله با آن‌ها را بررسی کردند.

اینک آقای زلنسکی از آمریکا به دلیل در اختیارگذاشتن سامانه موشکی «هیمارس» و دیگر موشک‌اندازها قدردانی کرد که در پیشروی نیروهای اوکراینی در شرق این کشور و عقب‌راندن نیروهای روسی نقش داشته‌اند.

آمریکا ماه گذشته با درخواست کی‌یف برای دریافت سیستم موشکی پیشرفته موافقت کرد. آقای زلنسکی پیشتر خواستار ارسال تسلیحات پیشرفته نظامی به اوکراین شده بود.

روسیه بارها به آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین هشدار داده است. در همین زمینه کرملین روز دوشنبه از برقراری «تماس‌های پراکنده» میان روسیه و آمریکا در مورد موضوع تسلیحات هسته‌ای خبر داد.

در تحولی دیگر، گارد مرزی فنلاند اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد  بخش جنوب شرقی مرزهای این کشور دیوار کشی کند.

بر اساس برخی منابع رسانه ای فنلاندی این دیوار طی دو تا سه سال ساخته می شود.

در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین کشورهای همسایه روسیه به ویژه فنلاند تدابیر پیشگیرانه ای را در  پیش گرفته اند تا به سرنوشت اوکراین دچار نشوند.

دولت فنلاند قصد دارد ده تا بیست درصد از مرزهای خود با روسیه که 1300 کیلومتر طول دارد را دیوار کشی کند.قرار است دیوار مرزی از 130 تا 260 کیلومتر باشد و این دیوار تقریبا 50 سال کارایی خواهد داشت.

هزینه ساخت و نگهداری و زیرساخت های مرتبط با آن این دیوار میلیون ها دلار است و به گارد مرزی اینامکان را می دهد که به اقدامات بر ای عبور غیرقانونی به سرعت واکنش نشان دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید