جان باختگان انفجار معدن در ترکیه افزایش یافت

کدخبر: ۵۲۷۶۵۰
اقتصادنیوز: آمار کشته های انفجار معدن زغال سنگ در ترکیه به 40 تن رسید.
جان باختگان انفجار معدن در ترکیه افزایش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، وزیر کشور ترکیه اعلام کرد: شمار جان‌باختگان حادثه انفجار در یک معدن زغال سنگ در استان "بارتین" واقع در شمال این کشور تاکنون به ۴۰ تن رسیده و این درحالیست که در گزارش‌های اولیه، فوت ۲۸ تن بر اثر این حادثه تایید شده بود.

همچنین تاکنون ۵۸ نفر از داخل معدن نجات داده شدند با این حال بیش از ۱۲ تن دیگر همچنان زیر آوار ناشی از این انفجار محبوس هستند.

این حادثه شامگاه جمعه (روز گذشته) رخ داده و به گفته مقامات ترکیه، حدود ۱۱۰ نفر در زمان وقوع انفجار در معدن حضور داشتند که تقریبا نیمی از آنها در عمق بیش از ۳۰۰ متری زمین بودند.

در پی وقوع این انفجار نیروهای امدادی در محل حادثه حاضر شده و عملیات امدادرسانی همچنان ادامه دارد.

تصاویر منتشر شده، خانواده و دوستان مفقودان و حادثه دیدگان این انفجار را نشان می دهد که در اطراف معدن تجمع کرده‌اند. همچنین گفته می شود انفجار در عمق ۳۰۰ متری زمین رخ داده است.

یکی از مقامات ترکیه در این باره گفت: تخمین می زنیم که همچنان ۱۵ معدنچی زیر آوار محبوس باشند و تلاش ها برای نجات آن ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، تاکنون علت وقوع این انفجار مشخص نیست و دادستانی محلی تحقیقات را به منظور بررسی جزئیات حادثه آغاز کرده است.

بر اساس گزارش ها، ریزش های جزئی در داخل معدن وجود داشته با این حال هیچ حریق مداومی وجود ندارد.

در سال ۲۰۱۴ میلادی نیز انفجار در یک معدن زغال سنگ در شهر "سوما" واقع در غرب ترکیه ۳۰۱ کشته برجا گذاشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید