هشدار دیپلمات آمریکایی نسبت به قرار گرفتن واشنگتن و پکن در محدوده خطر

کدخبر: ۵۲۹۶۱۷
هولمز طی یادداشتی در وبگاه «۱۹فورتی‌فایو» نوشت که ارتش آمریکا برای انجام ماموریت‌های رزمی در غرب اقیانوس آرام ضعیف‌تر از حد لازم است و این منطقه به دلایلی برای این کشور خطرناک‌تر شده است.
هشدار دیپلمات آمریکایی نسبت به قرار گرفتن واشنگتن و پکن در محدوده خطر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، عضو ارشد دانشکده جنگ نیروی دریایی آمریکا ضمن اذعان به ضعیف‌شدن توانایی ارتش این کشور برای انجام مأموریت در اقیانوس آرام، گفت این در حالی است که واشنگتن و پکن در محدوده خطر هستند.

«جیمز هولمز» سفیر سابق آمریکا در لتونی و رئیس کنونی بخش استراتژی دریانوردی در دانشکده جنگ نیروی دریایی آمریکا تحلیل کرد واشنگتن وارد محدوده خطر با پکن شده است.

هولمز طی یادداشتی در وبگاه «۱۹فورتی‌فایو» نوشت که ارتش آمریکا برای انجام ماموریت‌های رزمی در غرب اقیانوس آرام ضعیف‌تر از حد لازم است و این منطقه به دلایلی برای این کشور خطرناک‌تر شده است.

وی در واکنش به اظهارات اخیر «مایک گالاگر» نماینده کنگره آمریکا درباره شاخص سالانه قدرت نظامی، توضیح داد: «نماینده کنگره زمان را عامل کلیدی خواند. رقابت با پکن، واشنگتن را وارد منطقه خطر کرده است، دوره‌ای که یک رقیب فرصتی را برای حل هر مشکلی به نفع خود با زور می‌بیند».

این دیپلمات آمریکایی با بیان اینکه لازم است واشنگتن یا اکنون اقدام کند یا دیگر فرصتی نخواهد داشت، رقابت کنونی بین آمریکا و چین را با رقابت بین انگلیس و آلمان در بیش از یک قرن پیش مقایسه کرد.

هولمز در این‌باره نوشت: «پس از آن [رقابت] انگلیس در منطقه خطرناکی قرار داشت. ناوگان آلمانی در حال تقویت بود و انگلیسی‌ها می‌توانستند برای جلوگیری از تقویت آن و ایجاد تهدیدی برای خود، یک حمله پیشگیرانه انجام دهند».

وی ادامه داد: «اکنون وضعیت مشابه است، اما هنوز یک تفاوت وجود دارد؛ [آمریکا] قدرت دریایی قدیمی خود را در موقعیت آسیب پذیرتری در مقابل نیروی جدیدی [چین] قرار داده است که می‌تواند از زور استفاده کند».

عضو ارشد دانشکده جنگ نیروی دریایی آمریکا با بیان اینکه این کشور اکنون ۲۹۲ کشتی جنگی دارد که به زودی تعداد آنها به ۲۸۰ فروند کاهش می‌یابد، افزود: «وضعیت فعلی خطرناک است زیرا چین ممکن است تلاش کند تا مشکل تایوان را ظرف پنج سال آینده حل کند».

پیش از این نیز «مایک پنس» معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا، پکن را بزرگترین تهدید برای امنیت واشنگتن معرفی کرده و گفته بود ارتش کشورش باید برای رقابت شدیدتر قدرت با حزب کمونیست چین آماده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید