تکرار یک ادعای جنجالی توسط زارع پور/ آقای وزیر! نمی دانی فیبرنوری چیست؟

کدخبر: ۵۳۴۸۴۶
عیسی زارپور که برای پاسخ به نمایندگان درباره وضعیت اینترنت به صحن مجلس رفته بود باری دیگر ادعاهایش درباره گسترش شبکه فیبر نوری برای ۲۰ میلیون خانوار ایرانی را تکرار کرد.
تکرار یک ادعای جنجالی توسط زارع پور/ آقای وزیر! نمی دانی فیبرنوری چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، بر اساس فیلم منتشر شده از دفاع عیسی زارع پور در صحن علنی مجلس درباره سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، وزیر ارتباط دوباره ادعایی را مطرح کرده که هفته قبل روزنامه جوان در مصاحبه ای از قول معاون شرکت مخابرات ایران آن را به چالش کشیده بود.

وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات تا سال 1403 به اتمام می‌رسد/ احدی حق ندارد به اطلاعات مردم دست اندازی کند

او در این نطق می گوید:« برنامه ما گسترش شبکه اینترنت خانگی از طریق فیبر نوری است که همان طور که در پرسش دوستان بود در حال حاضر در جایگاه های پایین در دنیا هستیم که این عقب ماندن یک سری دلایل ده ساله دارد اما الان نمی خواهم در این باره چیزی بگویم. ولی در حال حاضر ۲ میلیون انشعاب خانگی فیبر نوری داریم که ما در همین مدت کوتاه آن را محقق کرده ایم و انشالله در پایان سال به ۴ میلیون خواهد رسید. در پایان سال ۱۴۰۲ انشالله ۷ میلیون انشعاب و در پایان سال ۱۴۰۳ هم ۸ میلیون انشعاب جدید محقق می شود تا به عدد ۲۰ میلیون انشعاب وعده داده شده برسیم»

فارغ از اینکه مجموع اعداد گفته شده توسط آقای وزیر ۱۹ میلیون می شود اما چندی قبل معاون مخابرات در این باره گفته بود:«آقای وزیر یا نمی داند ۲۰ میلیون چیست یا نمی داند که فیبر نوری چیست؟»

گفته هایی که حسابی خبرساز شد اما ساعاتی بعد مخابرات در بیانیه ای اعلام کرد این گفته ها ناقص و از دل یک گفت و گوی خودمانی منتشر شدند . چند روز بعد هم سازمان رگلاتوری در بیانیه ای اعلام کرد مخابرات بدترین همکاری را در توسعه شبکه فیبرنوری در میان اپراتورها داشته است.

با این وجود عیسی زارعپور که با یک هفته تاخیر به دلیل سفر به کره جنوبی به مجلس رفته بود بار دیگر تاکید کرد سیاست او توسعه شبکه اینترنت خانگی بر پایه فیبر نوری است و می خواهد با اختصاص ۸ درصد از درآمد رگلاتورها به این پروژه ، این عدد ۲۰ میلیون را محقق کند.

بخش جنجالی حرف های وزیر که به سرعت در شبکه های اجتماعی وایرال و سوژه شده ، جایی است که می گوید:«می خواهیم از این طریق طعم شیرین دسترسی به اینترنت پر سرعت چند صد مگ بر ثانیه را به ملت بچشانیم.»

این طرح افزایش سرعت شبکه البته بخشی از پروژه توسعه شبکه اطلاعات ملی است. در حوادث اخیر شبکه اینترنت ملی سرعت بالایی داشت اما بخش عمده پهنای باند مصرفی مردم بر اساس آمار پهنای باند بین الملل است که با محدودیت های اعمال شده کاهش یافته اند و عملا دسترسی را غیرممکن کرده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید