بیانیه جنجالی علیه تصمیم علیرضا بیرانوند!

کدخبر: ۵۳۶۴۶۳
تصمیم برای بازی کردن بیرانوند بعد از این مصدومیت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت و تصویر آسیب دیدگی دروازه بان ایران، به سرعت منتشر شد.
بیانیه جنجالی علیه تصمیم علیرضا بیرانوند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس در گروه دوم بیست و دومین دوره رقابتهای جام جهانی به قضاوت رافائل کلاوس برزیلی از ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه امروز دوشنبه (۳۰ آبان) در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری خلیفه شهر دوحه آغاز شد و با برتری ۶ بر ۲ سه شیرها به پایان رسید.

در دقیقه ۸ بازی، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان ایران که برای دفع پاس ارسالی «هری کین» در محوطه جریمه با مجید حسینی برخورد کرد، دچار آسیب دیدگی جدی شد. مصدومیت بینی بیرانوند با خونریزی شدید از این ناحیه ادامه داشت و باعث شد تا این مسابقه برای درمان او حدود ۷ دقیقه متوقف شود.

شدت این مصدومیت به حدی بود که حتی کارلوس کی‌روش از سیدحسین حسینی خواست برای گرم کردن و ورود به زمین به جای بیرانوند از روی نیمکت بلند بشود اما بعد از اقدام کادر پزشکی، بیرانوند در زمین ماندنی شد. بیرانوند سپس پیراهن خود را به خاطر خونریزی تعویض کرد و در زمین به کار خود ادامه داد. با این حال بیرانوند یک دقیقه بعد به دلیل وخامت حالش از کادر فنی ایران خواست تا او را تعویض کنند.

تصمیم برای بازی کردن بیرانوند بعد از این مصدومیت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مختلف جهان داشت و تصویر آسیب دیدگی دروازه‌بان ایران، به سرعت منتشر شد.

موسسه خیریه آسیب مغزی Headway اجازه دادن به بیرانوند برای بازی کردن در این شرایط آسیب دیدگی را مایه شرمساری و یک تصمیم افتضاح دانست چرا که ممکن بود آسیب شدیدی به سلامت این بازیکن وارد کند.

این مؤسسه با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «این مایه شرمساری است که علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم ملی ایران اجازه حضور در زمین را پیدا کرد. بی ربط بود که او یک دقیقه بعد از زمین خارج شد، او نباید یک ثانیه بیشتر هم در زمین می‌ماند، چه برسد به یک دقیقه. او به وضوح مضطرب و برای ادامه کار ناتوان بود، به نظر می‌رسد این یکی دیگر از موارد تصمیم گیری توسط بازیکن باشد و نه کادر پزشکی. این اولین آزمایش پروتکل ضربه مغزی جام جهانی فیفا و یک شکست بزرگ بود.»

بعضی از بازیکنان سابق تیم ملی انگلیس و همچنین مؤسسات و اتحادیه‌های دیگر هم نسبت به سلامت بازیکنان در این شرایط هشدار داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید