توضیحات یک متخصص درباره عکس گوگل ارت از سقوط یک بشقاب پرنده!

کدخبر: ۵۳۷۰۴۶
اقتصادنیوز: یک کانال یوتیوبی پرطرفدار چندی پیش با انتشار تصویری مدعی سقوط یک بشقاب پرنده در جزیره‌ای نزدیک جنوبگان شد. اما واقعیت ماجرا چیست؟
توضیحات یک متخصص درباره عکس گوگل ارت از سقوط یک بشقاب پرنده!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، اخبار و شایعات مربوط به یوفوها و بیگانگان فضایی هوادار زیاد دارد و بخش مهمی از تئوری‌های توطئه را به خود اختصاص می‌دهد.

در یکی از تازه‌ترین نمونه‌ها یک کانال یوتیوبی پرطرفدار تصویری از جزیره جورجیای جنوبی در اقیانوس اطلس نزدیک به جنوبگان منتشر کرد و مدعی شد که بشقاب‌پرنده‌ای در آن سقوط کرده است.

عکس عجیب گوگل ارت از سقوط یک بشقاب پرنده!

لایوساینس در این باره نوشت تصویر به گونه‌ای است که با دیدنش احساس سقوط جسمی پرنده و کشیده شدنش بر دامنه کوه به بیننده القا می‌شود. در نهایت هم انگار جسمی در برف از دیده پنهان شده است.

البته که حقیقت ماجرا چیز دیگری است که به سادگی با دیدن تصویری بزرگتر قابل درک می‌شود. ریچارد والر استاد جغرافی دانشگاه کیل در توضیح آن می‌گوید: «این تصویر مربوط به بهمن است. همراه با بهمن یک تکه یخ بزرگ از کوه به پایین غلتیده و کمی بیشتر جلو رفته است. به راحتی با چشم غیرمسلح نیز می‌توان این پدیده را تشخیص داد.»

عکس عجیب گوگل ارت از سقوط یک بشقاب پرنده!

هر چند با اندکی دقت می‌توان پی به حقیقت ماجرا برد اما شایعات علمی طرفدار بیشتری دارد و ویدئوی یاد شده درباره سقوط بشقاب پرنده تا زمان انتشار این مطلب بیش از نیم میلیون بازدید داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید