تصمیم بایدن برای شرکت در انتخابات 2024 چه زمانی اعلام می‌شود؟

کدخبر: ۵۳۹۸۷۱
کاخ سفید اعلام کرد: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، احتمالا اوایل سال جدید میلادی ( ۲۰۲۳) اعلام می کند.
تصمیم بایدن برای شرکت در انتخابات 2024 چه زمانی اعلام می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا رونالد کلین رئیس دفتر کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: من از سوی بسیاری از دموکرات ها در سراسر آمریکا شنیده ام که آنها خواهان نامزدی دوباره بایدن برای انتخابات سال ۲۰۲۴ هستند.

وی افزود: اما این رئیس جمهور است که تصمیم می گیرد. من انتظار دارم چند روز پس از تعطیلات، بایدن نامزدی خود را اعلام کند.

این در حالی است که نظرسنجی ها نشان می دهد، محبوبیت جو بایدن از هر رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در ۴۴ سال گذشته کمتر است.

به گزارش نیوزویک، بر اساس نظرسنجی‌های FiveThirtyEight، میزان محبوبیت بایدن در حال حاضر ۴۱.۷ درصد است و ۵۳.۱ درصد از آمریکایی‌ها با ریاست جمهوری او مخالف هستند. این موضوع نشان دهنده افزایش نسبی محبوبیت بایدن نسبت به ماه تیر است؛ زمانی که میزان رضایت از او به ۳۷.۵ درصد رسید.

با این حال، میزان محبوبیت بایدن همچنان پایین‌تر از آخرین اسلاف دموکراتش است که اتفاقا در مقایسه با بایدن شکست‌های میان دوره‌ای سهمگین‌تری را تجربه کردند.

باراک اوباما در دوره ریاست‌جمهوری خود، محبوبیتی در حدود ۴۵ درصد داشت. در طول اولین انتخابات میان دوره‌ای زمان اوباما در سال ۲۰۱۰، جمهوری خواهان ۶۳ کرسی مجلس نمایندگان و ۶ کرسی سنا را تغییر دادند و این انتخابات را به یکی از قوی ترین "امواج قرمز" در تاریخ آمریکا تبدیل کردند.

بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین دیگر نیز در این مقطع از ریاست جمهوری خود، رتبه محبوبیت ۴۳.۸ درصد داشت. دموکرات‌ها در انتخابات میان دوره‌ای سال ۱۹۹۴، ۵۴ کرسی مجلس نمایندگان و ۸ کرسی سنا را از دست دادند.

جیمی کارتر رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از اولین و تنها انتخابات میان دوره‌ای خود در سال ۱۹۷۸، محبوبیت ۵۱.۹ درصدی داشت. او نیز مانند بایدن، در انتخابات میان دوره‌ای خوش اقبال بود و تنها ۱۵ کرسی مجلس و سه کرسی سنا را از دست داد.

در عنون مقایسه جدیدتر، دونالدترامپ رئیس جمهور سابق جمهوری خواه، در همان مقطع ریاست جمهوری خود، محبوبیت ۴۲.۴ درصدی داشت که فقط کمی بالاتر از بایدن بود. جمهوری خواهان ۴۱ کرسی مجلس نمایندگان را از دست دادند اما در انتخابات میان دوره‌ای در سال ۲۰۱۸ دو کرسی سنا را به دست آوردند.

محبوبیت بایدن نیز در ماه اولیه پاییز افزایش یافت، اما از ماه آبان و با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای، اندکی کاهش یافت. اما این کاهش به اندازه کافی شدید نبود که موجی را که جمهوری خواهان برای پیروزی در هر دو مجلس کنگره نیاز داشتند، ایجاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید