شفاف سازی کنید تا مردم هم قضاوت می کند

واکنش نقوی حسینی به ادعای مبهم نماینده نزدیک به جبهه پایداری درباره رانت 13 نماینده مجلس دهم /زمین های الهیه به چه کسانی داده شد؟

کدخبر: ۵۴۱۴۴۷
نقوی حسینی با اشاره به ادعای نجف آباد درباره علت ردصلاحیت 13 نماینده مجلس گفت: همکار عزیزی که این مسئله را مطرح کرده، خوب است که لیست افراد را اعلام کند. این که بدون نام افراد همچین ادعایی را مطرح کردند، همه 90 نفر مورد اتهام واقع می شوند و زیر سوال می روند.
واکنش نقوی حسینی به ادعای مبهم نماینده نزدیک به جبهه پایداری درباره رانت 13 نماینده مجلس دهم /زمین های الهیه به چه کسانی داده شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، صحن مجلس یازدهم روز گذشته شاهد یک ادعا از سوی نماینده مردم نجف آباد علیه همکاران سابق خود بود. ابوترابی درحالی که پشت تریبون مجلس یازدهم قرار گرفته بود تا از وزیر دادگستری سوال خود را بپرسد، این ادعا را هم مطرح کرد که؛« نماینده مجلس دهم ۲۸۷ متر خانه در الهیه تهران با بازپرداخت اقساط ۵ ساله از وزیر راه و شهرسازی گرفت تا برای استیضاح نشدن وزیر رأی جلب کند. گزارش این موضوع را در قالب نامه‌ای هم به دادستان کل کشور دادیم، اما اتفاقی رخ نداده است.»

همچین، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی درباره دریافت زمین در منطقه الهیه تهران توسط ۱۳ تن از نمایندگان دوره قبل مجلس، گفت:« این نمایندگان مربوط به دوره دهم مجلس بودند که همگی ردصلاحیت شدند.»

بر همین اساس، اقتصادنیوز با چند نفر از نمایندگان مجلس دهم تماس گرفت تا درباره جزئیات این ادعا بپرسد. محمود صادقی و محمد قمی از جمله نمایندگانی بودند که درباره این ادعا اظهار بی اطلاعی کردند. 

علت ردصلاحیت 90 نفر نماینده مجلس دهم فقط مسائل مالی نبوده

در این میان، سید حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم، درباره ادعای ابوترابی به اقتصادنیوز گفت: شورای محترم نگهبان با توجه به اطلاعات و گزارشات دستگاه های امنیتی و نظارتی بر پیرامون صلاحیت افراد قضاوت می کند. همانطور که سخنگوی شورای نگهبان در آن زمان گفت دلایل رد صلاحیت ها مختلف است، برخی می تواند مالی باشد و یا مسائل دیگر. بنابراین، این مسائل برای نمایندگان مطرح است اما، درباره اینکه 13 نفر برای گرفتن زمین در الهیه رد صلاحیت شد، من اطلاعی ندارم.

نقوی حسینی

ابوترابی لیست افراد را اعلام کند

وی خطاب به ابوترابی گفت: همکار عزیزی که این مسئله را مطرح کرده، خوب است که لیست افراد را اعلام کند. این که بدون نام افراد همچین ادعایی را مطرح کردند، همه 90 نفر مورد اتهام واقع می شوند و زیر سوال می روند. بنابراین، اسامی این افراد اعلام شود و بالاخره از مجلس دهم حدود 90 نفر رد صلاحیت شدند که علت آن فقط مسائل مالی نبوده است. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در مجلس دهم با ذکر مثالی خاطر نشان کرد: این ادعا مانند این است که من بگویم، یکی از نمایندگان مجلس یک رانتی را خورده است، 290 نفر نماینده می روند زیر سوال چرا که نام نماینده متخلف مشخص نیست. 

نقوی حسینی درباره ادعای ابوترابی مبنی بر جلوگیری از استیضاح وزیر در ازای دریافت خانه توسط نماینده مجلس دهم گفت: اینکه ایشان ادعا می کند یک وزیر برای جلوگیری از استیضاح به یکی از نمایندگان خانه داده است، باید اثبات شود. 

شفاف سازی کنید تا مردم هم قضاوت می کند

وی ادامه داد: چه عیبی دارد وقتی که ایشان ادعا می کند یک نماینده خانه ای گرفته است، اسم آن نماینده را هم اعلام کند و بقیه مبرا شوند. همیشه در مجالس استیضاح هست و نمایندگان با حسن نیت و برای کارآمدی آن دستگاه درخواست استیضاح می دهند و این ادعاها درست نیست. بنابراین، باید نام وزیر و نمایندگان را بگوید، کسی که همچین ادعایی را مطرح می کند، اسامی این نماینده ها را هم دارد. بنابراین شفاف سازی کند تا مردم هم قضاوت کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید