اولین عضو کابینه نتانیاهو معرفی شد

کدخبر: ۵۴۴۷۵۳
شبکه کان نوشت: هنگبی یکی از نزدیک ترین افراد به نتانیاهو و مورد اعتماد وی است به همین دلیل تصمیم گرفته که او را در مقام حساس رئیس شورای امنیت ملی قرار دهد.
اولین عضو کابینه نتانیاهو معرفی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری "سما" فلسطین نوشت، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی سه‌شنبه شب نخستین مقام رسمی کابینه خود را معرفی و "تساحی هنگبی" هم حزبی خود از حزب لیکود را به عنوان رئیس شورای امنیت ملی این رژیم منصوب کرد.

نهاد پخش رژیم صهیونیستی (کان) به نقل از بیانیه دفتر نتانیاهو این خبر را اعلام کرد.

تعیین هنگبی در واقع یک اتفاق غیر منتظره بزرگ قلمداد می شود، چرا که وی در انتخابات کنست جاری در ماه نوامبر (آبان/ آذرماه) به خاطر سطح پایین قرار گرفتن وی در فهرست نمایندگان لیکود نتوانست در انتخابات مقدماتی در ماه آگوست (مرداد/ شهریور) جواز حضور در انتخابات پایانی کنست و رقابت با دیگر رقبای لیکود را به دست آورد.

شبکه کان نوشت: هنگبی یکی از نزدیک ترین افراد به نتانیاهو و مورد اعتماد وی است به همین دلیل تصمیم گرفته که او را در این مقام حساس قرار دهد.

هنگبی ۶۵ ساله پیش از این در کابینه‌های گذشته نتانیاهو برخی وزارت خانه‌ها از جمله امنیت داخلی، همکاری منطقه ای و وزارت امور شهرکسازی را برعهده داشته است.

شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی یک نهاد است که در مارس ۱۹۹۹ و در پایان حکومت نخست نتانیاهو در دفتر وی تأسیس شد.

فعالیت این شورای محرمانه است و از مهم ترین کارهای آن، ارائه مشاوره راهبردی به نخست وزیری و توصیه‌های امنیتی به کابینه است.

کان در خبری دیگر اعلام کرد که نتانیاهو تصمیم گرفته است که "امیر اوحانا" را به عنوان رئیس کنست منصوب کند.

براساس این گزارش، تعیین اوحانا البته هنوز جنبه رسمی پیدا نکرده است و در انتظار نشست حزب لیکود و موافقت نهایی بر سر آن است.

کنست رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه از استعفای "یاریو لیوین" رئیس مؤقت نهاد قانون گذاری صهیونیست‌ها خبر داد و اعلام کرد که وی برای وزارت در کابینه نتانیاهو از این مقام کناره‌گیری کرده است.

از سوی دیگر "دودی "امسالم" مرد شماره ۵ فهرست لیکود نیز نتوانسته است، نظر نتانیاهو را برای تعیین وی به عنوان وزیر دادگستری یا ریاست کنست جلب کند.

پایگاه خبری "واللا" رژیم صهیونیستی در این باره نوشت که نتانیاهو در دیدار روز سه شنبه ، وزارت اقتصاد و انرژی را با اختیارات وسیع به به امسالم پیشنهاد کرده، اما او آن را نپذیرفته است.

امسالم در حساب توئیتری اش نوشته که او تنها به عنوان یک نماینده کنست باقی خواهد ماند و ابراز تأسف کرده که این همین بهایی است که در برابر وفاداری، تعهد به اصول پرداخت می‌کند.

پبیش بینی می شود که در ساعات آینده، دیگر وزیران کابینه نتانیاهو نیز مشخص شوند.

قرار است که کنست رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه به کابینه نتانیاهو رأی اعتماد دهد.

نتانیاهو نخستین بار میان سال های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و بار دیگر میان سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۲۱ بمدت ۱۲ سال مقام نخست وزیری رژیم صهیونیستی را برعهده داشته است.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید