جزئیات نفوذ به بخش حساس پایگاه آمریکا در عراق

کدخبر: ۵۴۷۳۴۷
یک فروند پهپاد ناشناس وارد منطقه ممنوعه پایگاه عین الاسد شد و از سامانه‌های موشکی این پایگاه عبور کرد؛ اقدامی که تهدیدی برای آمریکاییها به شمار می‌رود.
جزئیات نفوذ به بخش حساس پایگاه آمریکا در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع عراقی امروز گزارش دادند که یک فروند پهپاد ناشناس در حال پرواز بر فراز پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق سقوط کرد.

یک منبع امنیتی عراق درباره جزئیات این پهپاد به پایگاه خبری المعلومه گفت که این پهپاد وارد منطقه ممنوعه پایگاه عین الاسد شد و نیروهای آمریکایی مجبور شدند برای رهگیری آن از سیستم لیزری استفاده کنند.

وی همچنین خبر داد، این پهپاد برای نخستین بار، وارد مناطق جدید و مهم عین الاسد شد؛ زیرا نیروهای آمریکایی هر جسم ناشناسی را پیش از اینکه به حصار امنیتی ساختمان پایگاه برسد، بر فراز این پایگاه سرنگون می‌کنند.

به گفته این منبع، نیروهای جنگی آمریکا هیچ جزئیاتی در این باره اعلام نکردند؛ زیرا این پهپاد از سامانه‌های موشکی این پایگاه عبور کرد و این مسئله، تهدیدی برای مقرهای نظامی آمریکا در عراق است.

پایگاه هوایی عین الاسد در ناحیه البغدادی شهرستان هیت واقع در غرب الانبار قرار دارد و همواره شاهد ترددهای مشکوک کاروان‌های آمریکایی حامل تجهیزات و تسلیحات و خودروهای نظامی و نیز تجهیزات لجستیکی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید