بازدید شبانه از موزه‌ها فراهم شد

کدخبر: ۵۵۹۶۷۱
اقتصادنیوز: مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از فراهم شدن امکان بازدید شبانه گردشگران از آثار تاریخی در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.
بازدید شبانه از موزه‌ها فراهم شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رضا سامه عصر امروز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ در دومین همایش به استقبال نوروز که در محل سالن آمفی‌تئاتر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، اظهار داشت: از ۱۷ اسفند و مقارن با جشن نیمه شعبان برنامه‌های نوروزی پایگاه‌های ملی و جهانی آغاز می‌شود و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه دارد.

آنقدر از شما دستگیر می‌کنیم تا جامعه از اراذل و اوباش پاک شود

وی با تاکید بر اینکه همه ما تلاش می‌کنیم که از میراث این سرزمین صیانت کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا در ارائه خدمات به گردشگران رضایت مردمی را کسب کنیم. بنابراین برنامه‌ریزی برای نوروز باید به نحوی باشد که مردم رضایت داشته باشند و بازدید از موزه‌ها و پایگاه‌های میراث‌فرهنگی ملی و جهانی در برنامه‌های آینده آن‌ها قرار گیرد.

سامه ادامه داد: یکی از ویژگی‌های نوروز امسال این است که امکان بازدید شبانه گردشگران از آثار تاریخی فراهم می‌شود و این نیز نشان می‌دهد این آثار متعلق به مردم است و بر اساس ساعتی که آن‌ها زمان بهتری برای بازدید از آثار دارند، بازدیدها برنامه‌ریزی می‌شود.

وی در ادامه گفت: جدول برنامه‌های پایگاه‌های ملی و جهانی به آن‌ها ارسال شده و از ۱۷ اسفند تا ۱۳ فروردین این برنامه‌ها بر اساس ابلاغ به هر پایگاه اجرا خواهد شد.

مدیرکل پایگاه‌های ملی و جهانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خاطرنشان کرد: برای پایگاه‌ها برنامه‌های بسیار خوبی در نوروز تدارک دیده شده که به عنوان مثال در میدان نقش‌جهان اصفهان اجرای تئاتر خیابانی را داریم. امثال این برنامه‌ها در نوروز در محل پایگاه‌های ملی و جهانی زیاد است و اجرای هر کدام از این برنامه‌ها می‌تواند به ایجاد نشاط و معرفی میراث‌فرهنگی ملموس و ناملموس کمک کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید