هلال احمر آماده‌باش شد/ بارش شدید باران در ۲۳ استان

کدخبر: ۵۵۹۹۲۴
سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای امدادرسانی در حوادث احتمالی ناشی از بارش شدید باران و وزش باد در ۲۳ استان کشور خبر داد.
هلال احمر آماده‌باش شد/ بارش شدید باران در ۲۳ استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا صادق محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد گفت: برابر اعلام این سازمان از امروز تا شنبه هفته آینده شاهد بارش شدید و رگبار باران و نیز وزش شدید باد در تمام یا بخشی از استان‌های اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، ایلام، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، قزوین، قم، البرز، تهران، گیلان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی خواهیم بود.

البرز در وضعیت هشدار/ کرجی ها منتظر تگرگ و طوفان باشند

وی با بیان اینکه برای مواجهه و مقابله با بارش شدید باران و وزش باد شدید و حوادث ناشی از آن تمهیداتی اتخاذ شده است، گفت: در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تمامی امدادگران خود در این استان‌ها را به حالت آماده‌باش در آورده و تجهیزات و امکانات لازم نیز در اختیار آنان قرار گرفته است.

هشدار مدیریت بحران به ساکنان تهران

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود:‌ علاوه بر آن مردم نیز باید یکسری موارد را رعایت کنند. بر همین اساس نیز در هنگام وزش باد باید از حضور در مجاورت سازه‌های سست و اشیایی که احتمال سقوطشان وجود دارد، پرهیز و از حضور در ارتفاعاتی مانند پشت بام و لبه پرتگاه‌ها خودداری کنند. همچنین در هنگام بارش باران نیز لازم است از حضور در مجاورت رودها و مسیل خودداری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید