سرعت مجاز در آزادراه‌ها کاهش یافت

کدخبر: ۵۶۰۸۲۱
کاهش ۱۰کیلومتر سرعت مجاز در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها در فاصله زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ تصویب شد.
سرعت مجاز در آزادراه‌ها کاهش یافت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، در یکصد و بیست و هفتمین نشست کمیسیون ایمنی راه‌های کشور گزارش آماری از تصادفات و کشته‌شدگان تصادفات در 10 ماه نخست 1401 ارایه و با توجه به رشد حدود 14درصدی کشته‌شدگان تصادفات در این دوره، بر تحلیل دقیق با هدف ریشه‌یابی چرایی افزایش تصادفات تأکید شد.

شهریار افندی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در این نشست، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی سال 1402 تشکیل ستاد نوروزی برای هرچه ایمن بودن سفرها و تلاش همگانی برای کاهش تصادفات و مدیریت هرچه بهتر ترددها در این ایام تأکید دارد.

ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش دوباره تمدید شد

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی مناسب صداوسیما برای کاهش سرعت و افزایش ایمنی سفرها می‌تواند یکی از عوامل تأثیرگذار مهم در کاهش تصادفات و به‌تبع آن کاهش کشته‌شدگان ناشی از این تصادفات باشد.

وی افزود: با توجه به زمان اندک باقیمانده تا آغاز سفرهای نوروزی همه مدیران‌کل راه و شهرسازی استانها به‌عنوان رؤسای شورای هماهنگی راه و شهرسازی استانها و سایر مدیران‌کل باید از ظرفیت‌های سازمان برای ارائه راهکارهای افزایش ایمنی و کاهش سرعت رانندگان در سفرهای نوروزی استفاده کنند.

افندی‌زاده یادآور شد: بنا به تأکید وزیر راه و شهرسازی،  مقرر شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، 8000 کیلومتر از محورهای مواصلاتی مهم کشور و 200 نقطه پرتصادف در سطح کشور را تا قبل از شروع طرح نوروزی ایمن‌سازی، آشکارسازی و اصلاح هندسی کند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توجه به موضوع مهم افزایش جان‌باختگان تصادفات بر حضور فعال مدیران‌کل وزارت راه و شهرسازی در نشست‌های کمیسیون ایمنی استان‌ها، تشکیل مستمر نشست‌های کارشناسی دبیرخانه کمیسیون ایمنی راه‌ها، تولید محتوی آموزشی مرتبط با ایمنی ترافیک و لزوم برنامه‌ریزی سفرهای نوروزی سال جاری و تلاش و همکاری همه سازمان‌ها و ارگان‌های مسئول و مؤثر در کاهش تصادفات رانندگی تأکید کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید