هشدار؛ حبس و شلاق در انتظار پرتاب‌کنندگان مواد محترقه

کدخبر: ۵۶۱۰۹۸
اقتصادنیوز: در صورتی که پرتاب مواد محترقه باعث برهم زدن نظم جامعه شود؛ مرتکب براساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
هشدار؛ حبس و شلاق در انتظار پرتاب‌کنندگان مواد محترقه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا روابط عمومی دادگستری استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از رسیدگی خارج از نوبت به پرونده های متهمان چهارشنبه آخر سال خبر داد و تاکید کرد: بازداشت شدگان حوادث این روز مورد برخورد قاطع و قانونی دستگاه قضایی قرار خواهند گرفت.

انفجار مهیب در یک ساختمان / حال ۴ جوان وخیم شد

مهدی بخشی در تشریح این خبر افزود: این اقدام به منظور تامین و ارتقای امنیت اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی عموم مردم جامعه است.

وی اظهار داشت: اکیپ های قضایی مورد نیاز به منظور رصد و مقابله با جرائم مرتبط با چهارشنبه سوری در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تشکیل شده است.

مدعی العموم در استان کرمان عنوان کرد: براساس بند «ث» ماده ۱۲ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات؛ صرف نگهداری و حمل مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس در پی دارد.

وی یادآور شد: اگر پرتاب مواد محترقه موجب آتش‌سوزی و یا موجب تخریب اموال مردم شود طبق مواد ۶۷۷- ۶۷۶ قانون مجازات اسلامی مجرم به شش ماه تا سه سال حبس محکوم خواهد شد.

بخشی ادامه داد: در صورتی که پرتاب مواد محترقه باعث برهم زدن نظم جامعه شود؛ مرتکب براساس ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی به سه ماه تا یک سال حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

وی در عین حال هشدار داد: اگر شخصی با پرتاب مواد محترقه موجب ایجاد مزاحمت برای اطفال و بانوان شود؛ طبق ماده ۶۱۹ مجازات اسلامی به دو تا شش ماه حبس و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

دادستان کرمان گفت: در صورتی که مواد محترقه به وسیله خودرو حمل یا از داخل خودرو جهت پرتاب مواد محترقه استفاده شود خودرو طبق ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی به عنوان اسباب ارتکاب جرم توقیف خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید