تلاش یاران محسن رضایی برای نفوذ به دولت رئیسی/ شعار «ابراهیم بت شکن-بت دلار بشکن» اوج گرفت

کدخبر: ۵۶۴۷۶۸
یاسر جبرائیلی از چهره‌هایی بود که در ابتدا به محمود احمدی‌نژاد نزدیک بود اما به‌مرور به محسن رضایی نزدیک شد. او در مقطعی از خبرگزاری فارس به‌مجمع تشخیص رفته بود.
تلاش یاران محسن رضایی برای نفوذ به دولت رئیسی/ شعار «ابراهیم بت شکن-بت دلار بشکن» اوج گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، یاسر جبرائیلی از کارمندان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام در توئیتی ضمن بازنشر سخنرانی ابراهیم رئیسی، نوشته «اقتدار شرط لازم مهار تورم و رشد تولید است. اجرای سیاست‌های برون‌سپاری ۱۰۰ درصدی، تثبیت نرخ ارز روی حداکثر ۱۵هزار تومان برای تمامی معاملات و ایجاد مکانیزم نظارت آهنین مبتنی بر فناوری اطلاعات و استمداد از آحاد مردم، شراط کافی برای موفقیت خواهد بود.»

توضیحات مهم مخبر درباره سفر رئیسی به عربستان

او در پایان پیامش پیشنهاد شعار «ابراهیم بت‌شکن-بت دلار و بشکن» را مطرح کرده است. کم‌رنگ شدن نقش محسن رضایی در تیم اقتصادی و برجسته بودن نقش محوری محمد مخبر، به‌ویژه با بالا گرفتن انتقاد از عملکرد تیم اقتصادی دولت که در سخنرانی مقام رهبری و هم در بین کارشناسان افزایش یافته، زمینه را فراهم کرد تا این طیف از حامیان رئیسی که بعد از انتخابات ۱۴۰۰ به پست و مقام در دولت سیزدهم نرسیدند، کوشش کنند با ارائه مشورت‌های ظاهرا علمی و مبتنی بر تئوری‌های شبه اقتصادی، خود را به رئیسی نزدیک کرده و گزینه قابل قبولی برای حضور در دولت معرفی کنند.

اگرچه نزدیک شدن یاسر جبرائیلی به ابراهیم رئیسی بدون کمک برخی چهره‌های دارای نفوذ در دولت، ممکن نبود اما این اثرگذاری به‌گونه‌ای است که می‌تواند زمینه برخی تغییرات را در آینده فراهم کند.

نمونه موفق نزدیک شدن به رئیسی، حجت عبدالملکی بود که با شعارهای عجیب و غریب در زمینه اشتغال‌زایی، به رئیسی نزدیک شد اما در پایان تصدی وزارت کار، کار را به‌جایی رساند که کارمندان این وزارتخانه علیه او دست به‌اعتراض و تجمع اعتراضی زدند.

یاسر جبرائیلی از چهره‌هایی بود که در ابتدا به محمود احمدی‌نژاد نزدیک بود اما به‌مرور به محسن رضایی نزدیک شد. او در مقطعی از خبرگزاری فارس به‌مجمع تشخیص رفته بود.

در روزهایی که کارشناسان اقتصادی، تغییر تیم اقتصادی دولت را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای تحقق شعار «مهار تورم – رشد تولید» ارزیابی می‌کنند، حلقه افراد نزدیک به محسن رضایی تلاش می‌کنند با ارائه پیشنهاد و توصیه‌های سیاستی در حوزه اقتصاد، به‌تیم اقتصادی رئیسی راه یابند. یاسر جبرائیلی و مقداد نیلی، هر دو از نویسندگی سایت‌های تندروی اصول‌گرا، کنش‌گری سیاسی را آغاز کرده بودند و در دوره‌ای، بیانیه‌های حمایتی در دفاع از محمود احمدی‌نژاد منتشر می‌کردند. جبرائیلی حالا این مزیت را دارد تا از طریق محسن رضایی و دیگران، دست کم خود را شایسته ایفای پست‌های اقتصادی در دولت معرفی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید