پیش‌بینی ژنرال آمریکایی از مدت زمان جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۷۱۱۶۱
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت، ایالات متحده ارتش اوکراین را برای عملیات‌های بعدی تهاجمی یا دفاعی مجهز کرده و آموزش داده، اما بعید است که این جنگ در سال ۲۰۲۳ برنده مشخصی داشته باشد.
پیش‌بینی ژنرال آمریکایی از مدت زمان جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر وعده‌های ضدحمله اوکراین به نشریه آمریکایی "فارن افِرز" گفت: طی چند ماه اخیر ایالات متحده و شرکای اروپایی ناتو به ارتش اوکراین آموزش داده‌اند و آن‌ها را با حدود ۹ تیپ به تسلیحات ترکیبی، زرهی، نیروهای پیاده نظام و همچنین تعدادی پیاده نظام سبک مجهز کرده‌اند.

وی افزود: نیروهای کی‌یف اکنون توانایی حمله دارند و می‌توانند عملیات‌های تهاجمی انجام دهند. آن‌ها قابلیت دفاع دارند و به طرز چشمگیری نسبت به یک سال گذشته پیشرفت کرده‌اند. این نیروها برنامه‌ها و هماهنگی‌های زیادی دارند و اگر بخواهند عملیات تهاجمی انجام دهند، همه این موارد به‌کارشان می‌آید.

البته ژنرال میلی در ادامه این اظهارات که توسط پادکستی از نشریه مذکور منتشر شده، تصریح کرد: اگر اوکراینی‌ها حمله انجام دهند، هر چیزی از فروپاشی جبهه روسیه گرفته تا کسب هیچ‌گونه موفقیتی ممکن است رخ دهد.

وی در این راستا بیان کرد: من به احتمال دستیابی هر یک از طرف‌ها به اهداف سیاسی‌شان فکر می‌کنم. به نظرم این موضوع بسیار دشوار و چالش برانگیز خواهد بود و صادقانه بگویم، فکر نمی‌کنم که این احتمال در سال جاری اتفاق بیفتد.

مارک میلی در ادامه با اشاره به عملکرد روسیه در این جنگ مدعی شد: ارتش روسیه ۲۵۰ هزار تلفات داشته است و ارتش، جامعه و اقتصاد این کشور به‌شدت تحت تاثیر این درگیری قرار گرفته‌اند. روسیه به "هیچ اهدافی" در اوکراین دست نیافته است. همچنین افراد منطقی در مسکو طی یک ماه یا یک یا دو سال متقاعد خواهند شد که مذاکره را آغاز کنند زیرا متوجه خواهند شد که "پیروز نمی‌شوند."

این ژنرال آمریکایی در قسمت دیگری از این پادکست به دغدغه‌های مربوط به چین پرداخت و گفت: ایالات متحده هر آنچه می‌تواند را باید انجام دهد تا اطمینان حاصل کند که روسیه و چین ائتلاف نظامی استراتژیک تشکیل نمی‌دهند.

وی در پایان سطح روابط نظامی کنونی مسکو و پکن را "کم‌اهمیت" دانست و آن را "بسیار بسیار محدود" توصیف کرد و افزود: روسیه و چین هر دو نسبت به توانایی ارتش آمریکا آگاه هستند و نمی‌خواهند که درگیری مستقیمی با واشنگتن ایجاد کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید