درگیری‌های قومی ۵۴ کشته بر جای گذاشت

کدخبر: ۵۷۱۹۶۸
اقتصادنیوز: درگیری‌های قومی در مانیپور هند چهارشنبه گذشته پس از آن شروع شد که راهپیمایی اعتراضی آنها به خشونت منجر شد.
درگیری‌های قومی ۵۴ کشته بر جای گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رسانه‌های هند شنبه اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان درگیری‌های قومی در شمال شرق این کشور به ۵۴ تن افزایش یافت و هزاران سرباز به مناطق ناآرام در ایالت مانیپور اعزام شده‌اند.

شهادت جوان 20 ساله فلسطینی به ضرب گلوله یک شهرک‌نشین

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، درگیری‌های قومی در مانیپور چهارشنبه گذشته پس از آن شروع شد که راهپیمایی اعتراضی آنها به خشونت منجر شد.

مقام‌های ایالتی به دنبال این درگیری‌ها اینترنت را قطع کردند اما جمعه شب بار دیگر خشونت‌های تازه‌ای رخ داد و مسئولان امنیتی اعلام کردند که مردم خشمگین سلاح و مهمات را در مراکز پلیس ربودند.

منابع رسانه‌ای محلی اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان درگیری‌های قومی به ۵۴ تن رسیده است.

پی دونگل رئیس کل پلیس مانیپور گفت که هزاران سرباز به منطقه اعزام شده و آنها کنترل اوضاع را در دست خواهند گرفت.

«کیرن ریجیجو» وزیر قانون و دادگستری هند شنبه به خبرنگاران گفت که «افراد زیادی جان خود را از دست داده اند» و خسارات زیادی به اموال عمومی وارد شده است.

یکی از واحدهای ارتش هند در ایالت ناگالند اعلام کرد که در پی بروز خشونت‌های قومی ۱۳ هزار نفر از مانیپور به این ایالت آواره شده‌اند.

گروه‌های قومی در مانیپور با خواسته‌های قوم «می‌تی» مخالف هستند. قوم می‌تی اکثریت را در مانیپور دارد و خواهان آن است که طبق قانون در مقوله «قبیله جزو برنامه» قرار بگیرد.

قبایلی که ذیل این قانون قرار می‌گیرند از سهمیه‌های مشخص در سمت‌های دولتی و صندلی‌های دانشگاهی قرار می‌گیرند. این رویکرد، روشی برای کاهش نابرابری و تبعیض در قبال قبایلی است که کم‌برخوردار شناخته می‌شوند.

مانیپور در دوردست‌ترین مناطق هند قرار دارد و در دهه‌های اخیر شاهد ناآرامی‌های قومی و گروه‌های جدایی‌طلب بوده است.

از دهه ۱۹۵۰ تاکنون دستکم ۵۰ هزار نفر در مناقشه‌ها و درگیری‌های قومی و جدایی‌طلبانه در مانیپور جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید