نماینده مجلس: برای سلبریتی‌ها مجازات سختی در نظر گرفته شده/ می‌خواهند علم حجاب را بر زمین بزنند

کدخبر: ۵۹۱۸۰۴
نماینده مردم اصفهان گفت: اکنون لحظه آزمون مجلس است زیرا در رابطه با حجاب جنگ ترکیبی به راه انداخته اند و حجاب عَلمی است که می خواهند بر زمین بزنند.
نماینده مجلس: برای سلبریتی‌ها مجازات سختی در نظر گرفته شده/ می‌خواهند علم حجاب را بر زمین بزنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت، امیرحسین بانکی پورفرد، در نشست علنی امروز (یکشنبه، 22 مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه یک فوریتی حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب (حمایت از سلامت اجتماعی) طبق اصل 85 قانون اساسی در اجرای ماده 164 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: امروز مجلس در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد و رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که خواص باید در لحظه تصمیم گیری مراقب باشند.

هشدار یک نماینده درباره بررسی محرمانه لایحه حجاب/ برخورد چکشی مردم را روبه‌روی هم قرار می‌دهد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هفته گذشته وقتی 1500 پیشنهاد در مورد لایحه ارائه شده ذهن ها به سمتی رفت که چاره ای جز اعمال اصل 85 قانون اساسی در مورد این لایحه وجود ندارد زیرا در حال حاضر لایحه برنامه هفتم و به زودی بودجه 1403 را در دستورکار خواهیم داشت و زمان کافی برای بررسی این لایحه در صحن علنی نداریم.

وی افزود: موضوع ضرورت توجه به حجاب و زمان کافی برای رسیدگی به آن مدنظر ما است و نمی توان به صورت عادی لایحه را بررسی و تصویب کرد بنابراین رأی به اصل 85 تعیین تکلیف لایحه حجاب توسط مجلس است؛ خانواده شهدا، انقلابیون و متدینین چشمشان به تصمیم امروز مجلس است.

بانکی پور فرد با یادآوری اینکه ایرادات لایحه با انجام اصلاحاتی به حداقل رسیده است، گفت: 80 درصد متن لایحه مورد وفاق صاحبنظران و مسئولان مربوطه بود و 1500 پیشنهاد توسط 59 نماینده در مورد این لایحه مطرح شد که خوشبختانه غضنفرآبادی رئیس کمیسیون قضائی با طیب خاطر تمامی این پیشنهادات را با حضور نمایندگان بررسی و مدنظر قرار داد زیرا این پیشنهادات ناظر بر ایرادات گرفته شده توسط جامعه بود و نیروی انتظامی، وزارت کشور و مسئولان و شخصیت های مختلف با حضور در نشست نظرات خود را به صورت مستقل ارائه کردند و چنانچه این لایحه به صورت عادی در صحن مطرح شود نمی توان تمامی نظرات را در مورد آن مطرح کرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: اغلب پیشنهادات 59 نماینده در مورد لایحه اعمال شده تا کمیسیون در مورد آن رأی دهد و در آئین نامه پیش بینی خوبی انجام شده که براساس آن 48 ساعت باید پیشنهادات بارگذاری شود و چنانچه در این مدت زمان اعمال نشود و تنها یک کمیسیون تصمیم گیری کرد راه برگشت برای این لایحه به صحن وجود دارد؛ کمیسیون قضائی حقوقی همراهی خوبی در مورد مسائل فرهنگی این لایحه با کمیسیون فرهنگی داشت البته مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی هم ضمانت اجرایی پیدا کرده و قرار شده برنامه های اقدام آن مشخص شود و در واقع لایحه راه اجرای مصوبات را باز کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در لایحه برای سرحلقه ها، جریان های سازمان یافته، مدیران و سلبریتی ها مجازات های سختی در نظر گرفته شده و چنانچه در خانواده مدیران کسی تخلفی انجام داد هیچگونه تخفیفی برایش در نظر گرفته نمی شود.

بانکی پور فرد ادامه داد: اکنون لحظه آزمون مجلس است زیرا در رابطه با حجاب جنگ ترکیبی به راه انداخته اند و حجاب عَلمی است که می خواهند بر زمین بزنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۰ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید