ترفند شرکت «ایلان ماسک» برای انتقام از رقبا

کدخبر: ۵۹۲۵۴۳
اقتصادنیوز: شرکت ایکس متعلق به ایلان‌ ماسک دسترسی به محتواهای رویترز، نیویورک تایمز و رقبای رسانه های اجتماعی را به تاخیر می اندازد.
ترفند شرکت «ایلان ماسک» برای انتقام از رقبا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بر اساس گزارش واشنگتن پست، شرکت رسانه های اجتماعی ایکس، که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد، دسترسی به پیوندهای محتوای وب سایت های رویترز و نیویورک تایمز و همچنین رقبایی مانند بلواسکی، فیسبوک و اینستاگرام را به تاخیر انداخته است.

رویترز گزارش داد، واشنگتن پست با استناد به آزمایش‌هایی که روز سه‌شنبه انجام داد، گزارش داد، کلیک کردن روی یک پیوند در ایکس منجر به تأخیر حدود 5 ثانیه قبل از بارگیری صفحه وب می‌شود. رویترز همچنین شاهد تاخیر مشابهی در آزمایش‌هایی بود که انجام داد.

به نظر می رسید در اواخر بعد از ظهر سه شنبه، ایکس تاخیر را حذف کرده است. ایکس تایید کرد که تاخیر حذف شده اما توضیح بیشتری نداد.

ایلان ماسک میلیاردر که در ماه اکتبر(آبان) توییتر را خریداری کرد، از سازمان‌های خبری و روزنامه‌نگارانی که درباره شرکت‌های او از جمله تسلا و اسپیس‌ایکس گزارش‌های انتقادی داشتند، گلایه کرده بود. همچنین توییتر قبلاً هم کاربران را از ارسال لینک به پلتفرم های رسانه های اجتماعی رقیب منع کرده بود.

یکی از کاربران اوایل روز سه شنبه در هک نیوز، یک انجمن فناوری، در مورد این تاخیر پستی منتشر کرد و نوشت که ایکس در 4 آگوست شروع به تاخیر انداختن در پیوندهای نیویورک تایمز کرد. در آن روز، ماسک از طرح روی جلد این نشریه در مورد آفریقای جنوبی انتقاد کرد و آن را به حمایت از نسل کشی متهم کرد.

سخنگوی نیویورک تایمز گفت که توضیحی از ایکس در مورد تاخیر لینک دریافت نکرده است.

این سخنگو روز سه شنبه گفت: «در حالی که ما دلیل اعمال این تأخیر زمانی را نمی دانیم، نگران فشارهای هدفمندی هستیم که به دلایل نامشخص به هر سازمان خبری اعمال شود».

سخنگوی رویترز گفت: «ما از گزارش واشنگتن پست مبنی بر تاخیر در باز کردن پیوندهای رویترز در X مطلع و در حال بررسی این موضوع هستیم.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی