دانمارک برای اوکراین شرط گذاشت

کدخبر: ۵۹۳۲۵۶
اقتصادنیوز: وزارت دفاع دانمارک تأیید کرد جنگنده‌ های F-۱۶ را به شرط آموزش خلبانان نیروهای مسلح اوکراین، اخذ مجوزهای لازم و آماده شدن زیرساخت‌ های این کشور ارسال می کند.
دانمارک برای اوکراین شرط گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مت فردریکسن» (Mette Frederiksen) نخست وزیر دانمارک در جریان دیدار امروز خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین اعلام کرد که کشورش ۱۹ فروند جنگنده F-۱۶ A/B را برای اوکراین ارسال خواهد کرد.

این در حالیست که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین ساعاتی پیش با هدف ادعایی تقویت نیروی هوایی کشورش به هلند رفته بود.

بر اساس پست رسمی تلگرامی رئیس جمهور اوکراین، «مارک روته» نخست وزیر هلند، ۴۲ جنگنده اف-۱۶ را به اوکراین وعده داد!

ارسال ۴۲ جنگنده اف۱۶ به اوکراین قطعی شد

زلنسکی در بیانیه ای در این خصوص اعلام کره بود: امروز ما در حال برداشتن گام دیگری برای تقویت دفاع هوایی اوکراین هستیم. .اف- ۱۶. هواپیماهایی که برای دور نگه داشتن روس ها از شهرها و روستاهای اوکراین استفاده خواهیم کرد. مارک روته و من در مورد تعداد F-۱۶ هایی که پس از آموزش خلبانان و مهندسان خود به اوکراین ارائه خواهند شد، توافق کردیم. ۴۲ هواپیما. و این تازه اول مسیر است. متشکرم، هلند!

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از سوی دیگر، «مارک روته» نخست وزیر هلند با اعلام اینکه نمی تواند مشخص کند که این کشور چه تعداد جنگنده F-۱۶ به اوکراین ارائه خواهد کرد، تأکید کرد که آمستردام تنها ۴۲ جنگنده در اختیار دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید