توقف پروازهای اسرائیل در آسمان عربستان/ ماجرا چیست؟

کدخبر: ۶۰۶۸۰۸
اقتصادنیوز: شرکت هواپیمایی اسرائیلی «العال» اعلام کرد که پروازهای خود بر فراز عربستان را متوقف کرد.
توقف پروازهای اسرائیل در آسمان عربستان/ ماجرا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بامداد روز دوشنبه، رسانه‌های عبری مدعی شلیک یک موشک بالستیک از یمن شدند که توسط نیروی دریایی آمریکا در شمال دریای سرخ رهگیری شد.

مذاکره بایدن و نتانیاهو درباره آزادی اسرا/ ادامه تلاش‌ها برای خروج شهروندان آمریکایی از غزه

آنچه رسانه‌های عبری گزارش دادند چند روز پس از آن منتشر شده که نیروی هوایی اسرائیل پهپادهای یمنی را در آسمان دریای سرخ رهگیری کرد و مدعی شد این پهپادها از یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده‌اند.

اعزام تفنگداران آمریکایی به مدیترانه/ ادامه کمکهای نظامی به اسرائیل

پیش از این رسانه‌های عبری از شلیک موشک‌هایی با کلاهک به وزن «مجموعاً ۱.۶ تن» از یمن به سمت منطقه هتل‌ها در «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده بودند.

چند روز پیش یک مقام نظامی آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت که ناو یو اس اس کارنی نیروی دریایی آمریکا چهار موشک کروز و ۱۵ پهپاد را در سواحل یمن رهگیری کرد و این رهگیری ۹ ساعت به طول انجامید.

با افزایش حملات از یمن به سمت اراضی اشغالی و با ادامه تهدیدات یمنی، شرکت هواپیمایی «العال» اسرائیل بامداد دوشنبه پرواز هواپیماهای خود را بر فراز حریم هوایی عربستان متوقف کرد.

در این باره رسانه‌های عبری گزارش دادند که تعلیق پروازها در پی اوضاع امنیتی آشفته‌ای است که اسرائیل تجربه می‌کند و از زمان وقوع حماسه «طوفان الاقصی» ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی