اسرائیل هیچ سوختی در اختیار بیمارستان شفا نمیگذارد/نیاز روزانه این بیمارستان هزار لیتر سوخت است

کدخبر: ۶۰۹۵۷۰
اقتصادنیوز: رئیس بیمارستان شفا غزه گفت: نیاز روزانه این بیمارستان، دستکم هزار لیتر سوخت است، ولی اسرائیل فقط از 300 لیتر صحبت می‌کند.
اسرائیل هیچ سوختی در اختیار بیمارستان شفا نمیگذارد/نیاز روزانه این بیمارستان هزار لیتر سوخت است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، محمد ابو سلمیه، رئیس بیمارستان شفا غزه، خبر داد که اسرائیل هیچ سوختی در اختیار آنان قرار نمی‌دهد.

گالانت در جمع خانواده‌های اُسرای اسرائیلی : به بازگرداندن عزیزانتان پایبند هستیم

ابوسلمیه، به شبکه الجزیره گفت که نیاز روزانه این بیمارستان، دستکم هزار لیتر سوخت است، ولی اسرائیل فقط از 300 لیتر صحبت می‌کند.

پیشنهاد مهم اردن به اتحادیه اروپا درباره جنایت‌های جنگی اسرائیل

وی همچنین خواستار تحویل سوخت از طریق نهادهای بین‌المللی مانند صلیب سرخ شد که البته برای ادامه فعالیت بیمارستان نیز کافی باشد.

ساکنان نوار غزه در نتیجه محاصره مستمری که توسط اسرائیل بر آنها تحمیل شده است، با کمبود شدید سوخت مواجه هستند و توافق  چندی پیش بین مصر، آمریکا و اسرائیل درباره ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه شامل هیچ محموله سوختی به نوار غزه نبود.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، تمام شدن سوخت یکی از بزرگ‌ترین خطرات پیش روی ساکنان نوار غزه است که وضعیت آن از لبه پرتگاه گذشته است، زیرا بیمارستان‌ها، ایستگاه‌های تصفیه آب، نانوایی‌ها و سایر امکانات اولیه با سوخت کار می‌کنند.

مسئولان در غزه طی روزهای گذشته بارها هشدار دادند که سوخت ژنراتورهای بیمارستان‌ها رو به اتمام است و در این صورت بیمارستان‌ها به گور جمعی تبدیل می‌شوند.

تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، از کابینه اسرائیل خواسته است که مواد نجات دهنده حیات مردم را به غزه بیاورد تا بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها برای رسیدگی به مجروحین و بیماران بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.
پیش از این نیز، سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که بر اساس دستور العمل‌های مقامات سیاسی تل‌آویو، سوخت به نوار غزه وارد نخواهد شد.
اسرائیل از ۷ اکتبر و در میانه هشدارهای سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق بشر بین‌المللی، وارد کردن سوخت به نوار غزه را متوقف کرده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل افزود: از ساکنان شمال نوار غزه می‌خواهیم به جنوب بروند؛ کمک‌های بشردوستانه وارد آنجا خواهد شد. ما به تشدید حملات در شمال نوار غزه ادامه خواهیم داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی