آماده‌باش مراکز درمانی در این شهرستان / تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد

کدخبر: ۶۱۱۲۲۴
اقتصادنیوز: تمامی مدارس و دانشگاه‌های شهرستان سرخس به دلیل گرد و غبار شدید و هجوم ریزگردها فردا سه‌شنبه ۳۰ آبان در نوبت صبح و عصر تعطیل است.
آماده‌باش مراکز درمانی در این شهرستان / تمامی مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فرماندار سرخس گفت: به دلیل گرد و غبار شدید و هجوم ریزگردها فردا سه‌شنبه ۳۰ آبان تمامی مدارس و دانشگاه‌های شهرستان در نوبت صبح و عصر تعطیل است.

حسن‌ نوری‌زاده با اشاره به هجوم ریزگردها به شهرستان سرخس اظهار کرد: با توجه شدت ریزگردها و برآورد میزان آلودگی هوا (PM۱۰) در حوزه خود شهرستان تمامی مدارس (روستایی - شهری) شهرستان در همه مقاطع تحصیلی (ابتدایی، متوسطه اول و دوم) در نوبت صبح و عصر و همچنین مراکز دانشگاهی تعطیل است.

مدارس این استان تعطیل شد

وی همچنین در خصوص وضعیت تردد جاده‌ای بیان کرد: هم اکنون مجموعه راهداری و پلیس‌راه شهرستان در چند کیلومتری که ریزگردها بیشتر موجب انسداد جاده می‌شود مستقر شده‌اند.

فرماندار سرخس با بیان اینکه شخصاً ساعت ۵ صبح در مسیر سرخس به سمت گردنه مزداوند و بالعکس حضور خواهم داشت، افزود: در حال حاضر تردد در تمامی راه‌های مواصلاتی شهرستان برقرار است.

وی همچنین در خصوص وضعیت حرکت قطارهای سرخس گفت: مقرر شده مدیر راه آهن آخرین وضعیت مسیر را بررسی و به ما اعلام کنند، ولی چون حرکت قطار ساعت ۵ صبح است احتمالاً مشکلی نخواهیم داشت.

نوری‌زاده با اعلام اینکه تمامی مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های لقمان و بیمارستان غدیر صنعت نفت شهرستان برای خدمت‌رسانی به موقع به مراجعه کنندگان در آماده‌باش کامل قرار دارند، افزود: پایگاه‌های اورژانس در گنبدلی، شورلق و مزداوند آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی افزود: دستورالعمل بهداشتی برای این شرایط این است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند و در صورت لزوم حتماً ماسک بزنند.

فوری / زلزله نسبتا شدید در هرمزگان

فرماندار سرخس خاطرنشان کرد: گروه‌های حساس شامل  کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و ریوی و زنان باردار همزمان با افزایش غلظت آلاینده‌ها بیش از سایر دیگران در معرض خطرات جبران‌ناپذیر هستند.

شهرستان مرزی سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. بخش مرکزی این شهرستان شامل شهر سرخس و ۴۰ روستاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید