ماجرای گازگرفتگی 40 معتکف در روستای فرومد میامی و کلاته خیج

کدخبر: ۶۲۴۵۳۵
اقتصادنیوز : رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت که ۳۱ نفر از معتکفان روستای فرومد میامی براثر گازگرفتگی دچار مسمومیت شدند.
 ماجرای گازگرفتگی 40 معتکف در روستای فرومد میامی و کلاته خیج

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، دکتر زهره صالح نساج شامگاه گذشته با اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از اعلام وقوع این حادثه به مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود، بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این حادثه در ساعت ۲۰:۱۷ روز گذشته (پنجم بهمن ماه) رخ داد، اظهار کرد: دو نوجوان مسموم با کمک اهالی، به مراکز درمانی داورزن و سه نفر هم با اورژانس جاده‌ای میاندشت اعزام شدند.

خبر مرتبط
دستور قضایی برای پیگیری علت گازگرفتگی معتکفان

اقتصادنیوز : درپی گاز گرفتگی تعدادی از معتکفین مناطق فرومد و کلاته خیج از توابع حوزه های قضایی میامی و بسطام، رئیس کل دادگستری استان سمنان طی تماس تلفنی، مسئولان قضایی مربوطه را مکلف کرد تا با ورود قانونی علت وقوع این حوادث را بررسی و از تکرار این قبیل سوانح جلوگیری شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود ادامه داد: دو نوجوان و سه بزرگسال توسط اورژانس هوایی به بیمارستان امام حسین‌ (ع) شاهرود انتقال یافتند.

او با بیان اینکه حال عمومی بقیه مسموم‌شدگان رضایت‌بخش است، گفت: حال عمومی ۳۱ نفر از معتکفان روستای فرومد میامی در استان سمنان که براثر گازگرفتگی دچار مسمومیت شده بودند، اکنون رضایت‌بخش است.

وی افزود: حادثه مسمویت اعتکاف‌کنندگان روستای فرومد میامی براثر استنشاق گاز منوکسید کربن ناشی از احتراق نامناسب بخاری مسجد صاحب‌الزمان رخ داد.

گازگرفتگی ۹ نفر کلاته خیج

به گزارش ایسنا در حادثه‌ای دیگر ۹ نفر معتکف در کلاته خیج دچار گازگرفتگی شدند. این حادثه در مسجدجامع شهر کلاته خیج شاهرود که برای زنان اعتکاف‌کننده در نظر گرفته شده بود، اتفاق افتاد.

در این مسجد ۱۴۵ نفر معتکف حضور داشتند، دو نفر به درمانگاه کلاته خیج و هفت نفر که براثر استنشاق گاز منوکسید کربن مسموم شده بودند، به‌وسیله بالگرد اورژانس به بیمارستان امام حسین‌ (ع) شاهرود منتقل شدند.

اکنون حال عمومی بیماران رضایت‌بخش گزارش شده است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید