تاثیر عجیب دندان پوسیده در ابتلا به این دو بیماری مرگبار

کدخبر: ۶۴۵۹۱۰
اقتصادنیوز :معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اگر عفونت‌های دندان و لثه را پیشگیری و درمان نکنیم بیماری‌هایی مانند قلب و عروق و حتی سرطان‌ها را ایجاد و یا تشدید می‌کند.
تاثیر عجیب دندان پوسیده در ابتلا به این دو بیماری مرگبار

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،حسین فرشیدی با بیان این که اگر عفونت‌های دندان و لثه را پیشگیری و درمان نکنیم بیماری‌هایی مانند قلب و عروق و حتی سرطان ها را ایجاد و یا تشدید می‌کند گفت :اگر بتوانیم افراد جامعه را در سنین پایین و حتی قبل از مدرسه با بهداشت دهان و دندان آشنا کنیم، با آموزش‌های بسیار ساده مثل مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می توان از پوسیدگی دندان ها و بسیاری از بیماری‌های مزمن پیشگیری کرد.

 به اعتقاد معاون بهداشت وزارت بهداشت، اگر پوسیدگی دندان‌ها و عفونت‌های لثه در آحاد جامعه کاهش یابد می‌توان از بروز بسیاری از بیماری های مهم و مزمن پیشگیری کرد بنابراین به دنبال این هستیم تا متوسط دندان پوسیده در عموم جامعه کاهش یابد.

فرشیدی گفت: بر این باوریم که توجه به بهداشت دهان و دندان و آموزش درست مسواک زدن در جامعه کمرنگ تر شده است .

معاون بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: امروز از آمار بالای پوسیدگی دندان‌ها در جمعیت برخوردار هستیم چرا که تا درد ایجاد نشود به پزشک و دندان پزشکی مراجعه نمی کنیم بنابراین باید جامعه‌ را به سمت پیشگیری در حوزه بهداشت دهان و دندان ترغیب کنیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید
    صداوسیما و خبرگزاری رسمی دولت شهادت ابراهیم رئیسی را تایید کردند در سوگ ابراهیم رئیسی