ورود طالبان به کابل/ مردم وحشت زده در حال فراراند/ اطلاعیه ارگ ریاست جمهوری

کدخبر: ۴۳۳۵۲۲
برخی منابع از ورود طالبان به کابل خبر داده اند.
ورود طالبان به کابل/ مردم وحشت زده در حال فراراند/ اطلاعیه ارگ ریاست جمهوری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، اخبار رسیده از افغانستان از ازدحام مردم در فرودگاه ها و یورش به بانک مرکزی افغانستان در کابل خبر می دهند. مردم شهر دچار تشویش و ترس شده دکان ها و کسب و کار را تعطیل کرده اند و در حال فرار هستند.

در همین حال منابع افغانستانی از تصرف دو منطقه 13 ، 18 و 8 کابل خبر می دهند و شاهدان عینی نیز می گویند طالبان از چند جهت وارد پایتخت شده است. این در حالی است که تنها پنجشیر زیر پرچم جمهوری افغانستان است.

غنی عازم تاجیکستان شد/ آغاز مذاکرات انتقال قدرت/ تخلیه فوری اتباع خارجی

 

رویترز نیز به نقل از وزارت کشور افغانستان ورود شبه نظامیان طالبان از همه سو به پایتخت را تایید کرد.

مردم افغانستان در توئیتر نوشتنه اند که صدای تیر شنیده و می گویند که نیروهای خارجی برای حفظ امنیت کابل دست به کار شده اند.

مشخص نیست که امریکا  و دیگر نیروهای هم پیمان تا چه زمانی از کابل حمایت کنند که برخی می گویند پس از تخلیه سفارت کابل هم سقوط خواهد کرد.

همچنین گزارش شده است که  امیر محمد اسماعیل‌خان به‌کابل می‌رود و قرار است در نشست قطر نیز اشتراک کند.

ارگ ریاست جمهوری در اطلاعیه خطاب به شهروندان کابل اعلام کرد: در شهر کابل صدای شلیک پراکنده به گوش رسیده اما حمله نشده است.نیروهای امنیتی در همکاری با نیروهای بین‌المللی امنیت کابل را تامین می‌کنند. اوضاع در کنترل است.

در همین باره هرات تایمز نوشت: طبق اطلاعات رسیده قرار است طالبان پیش از یک توافق سیاسی روی حکومت انتقالی با زور وارد کابل نشوند.حدود شش هزار سرباز امریکایی و بریتانیایی مسوولیت عمده شان نظارت از همین روند است.

همچنین گفته می شود ساختمان‌های دولتی در کابل درحال تخلیه‌شدن است و مرکز تجارتی پارک‌مال کابل مسدود شد.

در همین حال ولسوالی کوه صافی پروان‌ هم سقوط کرد.
 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید