مشاور ترامپ تسلیم اف بی آی شد

کدخبر: ۴۵۴۸۹۸
بنن ۶۷ ساله اخیرا به یک فقره توهین به کنگره و یک فقره امتناع از تحویل دادن اسناد و مدارک درخواستی کمیته تفحص مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدگی به حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره متهم شده است.
مشاور ترامپ تسلیم اف بی آی شد

به گزارش اقتصادنیوز، معاون ارشد ترامپ پس از اعلام جرم علیه وی از سوی هیات منصفه دادگاه فدرال به اتهام توهین به کنگره، خودش را به اف.بی.آی تسلیم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، استیو بنن که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ استراتژیست و مشاور ارشد او بود، خودش را به افسران دفتر مرکزی اف.بی.آی در واشنگتن دی.سی تسلیم کرد.

وی ضمن تسلیم کردن خود به مقام‌های اف.بی.آی گفت: ما رژیم جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را سرنگون می‌کنیم. همه اینها سر و صدایی بیش نیستند.

بنن ۶۷ ساله اخیرا به یک فقره توهین به کنگره و یک فقره امتناع از تحویل دادن اسناد و مدارک درخواستی کمیته تفحص مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدگی به حمله ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره متهم شده است. این کمیته در حال بررسی شورش و منشا اصلی آن است.

همچنین این کمیته ۲۱ اکتبر ۲۰۲۱ به مجرم بودن بنن به اتهام توهین به کنگره بابت عدم همکاری درباره حمله ششم ژانویه رای داد. وی یکی از چند مقام دولت ترامپ است که در مقابل احضاریه‌های کمیته مذکور مقاومت کرده‌اند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا نیز تمامی متحدان خود را برای عدم همکاری تحت فشار قرار داده است.

اگر استیو بنن محکوم شود، هر کدام از جرایمی که به آنها متهم است برایش دست کم ۳۰ روز حبس و با مجازات حداکثری یک ساله به همراه جریمه نقدی ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلاری در پی خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید