انتشار اسناد اف‌بی‌آی درباره توطئه و همکاری مشاور سابق ترامپ با روس‌ها

کدخبر: ۲۲۷۴۷۱
اقتصادنیوز: پلیس فدرال آمریکا اسناد مرتبط با نظارت بر مشاور سابق رئیس‌جمهور را به عنوان بخشی از تحقیقات درباره توطئه او برای تضعیف انتخابات ۲۰۱۶ منتشر کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز نوشت، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) روز شنبه اسناد مرتبط با نظارت بر کارتر پیج، مشاور سابق انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را به عنوان بخشی از تحقیقات درباره توطئه وی با دولت روسیه برای تضعیف انتخابات آمریکا در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.

این اسناد ۴۱۲ صفحه‌ای که اواخر روز شنبه برای عموم منتشر شد شامل ارسال درخواست‌های نظارت به دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی و احکام دیگر مرتبط با تحقیقات پیج است.

در درخواست ارائه شده در اکتبر سال ۲۰۱۶ نوشته شده است: «اف‌بی‌آی بر این باور است که پیج با دولت روسیه همکاری کرده است.»

در بخشی از این اسناد نوشته شده است: «اف‌بی‌آی معتقد است که تلاش‌های دولت روسیه با پیج و شاید اشخاص دیگر مرتبط با کمپین ترامپ هماهنگ می‌شود.»

در ادامه نیز گفته شده بود: «پیج روابطی با مقامات دولت روسیه از جمله افسران اطلاعاتی این کشور برقرار کرده است.»

 نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه درباره این موضوع گفت: «این اسناد به طور واضح بیانگر هماهنگی روسیه با کارتر پیج است تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ را تضعیف کند و به طور غیرقانونی و نامناسب تحت تاثیر قرار دهد.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید