موج دوم حملات موشکی روسیه به اوکراین /ناتو وضعیت بحرانی اعلام کرد /حمله به مراکز نظامی اوکراین

کدخبر: ۴۷۸۶۵۴
2 کشتی باری روسیه در حمله موشکی اوکراین در دریای آزوف مورد اصابت قرار گرفتند
موج دوم حملات موشکی روسیه به اوکراین /ناتو وضعیت بحرانی اعلام کرد /حمله به مراکز نظامی اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، دو کشتی باری غیرنظامی روسیه در حمله موشکی اوکراین در دریای آزوف مورد اصابت قرار گرفتند. این آژانس با استناد به داده های نهادهای اطلاعاتی گزارش می دهد که قربانیانی نیز در این حمله وجود داشته است.

کشته شدن ده‌ها نفر در حملات موشکی روسیه به بندر اودسا و شهر برواری

به گفته مقامات محلی، حداقل 18 نفر در حمله موشکی روسیه به منطقه بندر اودسا در دریای سیاه اوکراین کشته شدند. به گفته شهردار حداقل شش نفر در شهر برواری در نزدیکی کیف جان هم باختند. جزئیات در این باره هنوز مشخص نیست‎.

کرملین: مدت زمان عملیات روسیه در اوکراین را پوتین تعیین می‌کند

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که مدت زمان عملیات روسیه در اوکراین را رئیس جمهور تعیین خواهد کرد.

نشست مجازی سران ناتو درباره جنگ اوکراین فردا برگزار می‌شود

سران کشورهای عضو ناتو روز جمعه یک نشست ویژه درباره جنگ روسیه علیه اوکراین برگزار خواهند کرد. این خبر را نماینده بریتانیا در ناتو امروز در بروکسل اعلام کرد. مذاکرات باید از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود.‎

واکنش روسیه به تصمیم اوکراین درباره قطع روابط دیپلماتیک

وزارت امور خارجه روسیه امروز، پنجشنبه اعلام کرد که تصمیم مقامات کی‌یف برای قطع روابط دیپلماتیک با فدراسیون روسیه نتیجه منطقی دنباله روی از "سیاست روس‌هراسی" در این کشور است.

در بیانیه وزار خارجه در این باره آمده است: «قطع روابط دیپلماتیک اوکراین با روسیه نتیجه منطقی سیاست روس هراسی هدفمند مقامات کی‌یف است که با کودتای خونین سال 2014، فروپاشی پیمان دوستی، همکاری و مشارکت در سال 2018 و مجموعه کاملی از قوانین در جهت تبعیض علیه حقوق و آزادی‌های مردم روسی زبان اوکراین آغاز شده و همچنان ادامه دارد.»
رئیس جمهوری اوکراین پیش از این اعلام کرد که کی‌یف روابط دیپلماتیک خود با مسکو را قطع می‌کند.

بلند شدن دود از مقر اطلاعات وزارت دفاع اوکراین

به گزارش خبرنگار رویترز، دود از مقر اطلاعات وزارت دفاع اوکراین در کی یف بلند می شود. این ساختمان در مرکز پایتخت اوکرین قرار دارد.

تماس تلفنی صدر اعظم آلمان با رئیس جمهور اوکراین

"اولا شولتز"،، صدر اعظم آلمان  از یک روز وحشتناک برای اوکراین و یک روز غم انگیز برای اروپا سخن گفت. وی در سخنانی تاکید کرد: "پوتین رئیس جمهور روسیه با حمله خود بار دیگر آشکارا قوانین بین‌المللی را زیر پا می گذارد."

وی همچنین از تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین و ابراز همبستگی با وی خبر داد. شولتز به عنوان رئیس گروه جی 7 اعلام کرد که بعد از ظهر امروز در یک کنفرانس ویدئویی با متحدان درباره یک واکنش واحد و آشکار از طرف قوی ترین کشورهای اقتصادی دنیا تصمیم گیری خواهد کرد.

وی همچنین گفت که به عنوان گام بعدی تحریم های سخت دیگری در هماهنگی تنگاتنگ با ناتو و اتحادیه اروپا علیه مسکو اتخاذ خواهد شد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: پوتین رنج و ویرانی را برای همسایگان نزدیک خود به ارمغان می آورد و زندگی افراد بی گناه بی شماری را در اوکراین به خطر می اندازد. وی تاکید کرد:  "در نهایت، او نظم صلح در قاره ما را نیز زیر سوال می برد."

اوکراین از موج دوم حملات موشکی به این کشور خبر داد

مشاور رئیس جمهور اوکراین خبر داد که موج دوم حملات موشکی به این کشور در حال اصابت است.

اعلام آمادگی اتریش برای ایفای نقش میانجی گرانه

"کارل نهامر"، صدر اعظم اتریش هم درباره حمله روسیه به اوکراین ابراز حیرت و شگفتی کرده و روسیه را متهم کرد که صراحتا از تاریخ درس نگرفته است.

وی در این باره گفت: این حمله نقض آشکار قوانین بین المللی است. "قدرت قانون باید اعمال شود، اما نه قانون قوی ترین ها.

وی همچنین گفت که اتریش به عنوان یک کشور بی طرف نظامی به ویژه برای ایفای نقش میانجی در آینده مناسب است.

ناتو وضعیت بحرانی اعلام کرد

ناتو به دلیل حمله روسیه به اوکراین وارد حالت بحران می شود. در بیانیه 30 کشور عضو این ائتلاف آمده است: «ما تصمیم گرفته‌ایم گام های بیشتری برای تقویت بازدارندگی و دفاع در سراسر ائتلاف برداریم. همه اقدامات به صورت "پیشگیرانه، متناسب و غیر تشدید کننده" بوده و خواهد بود. 

اصابت 6 گلوله خمپاره ارتش اوکراین به مناطق مرزی روسیه

فرماندار منطقه بلگوراد روسیه امروز پنجشنبه اعلام کرد که در این منطقه، شش مورد تخریب به دلیل اصابت گلوله‌های خمپاره شلیک شده از خاک اوکراین ثبت شده است. به گفته وی، به رغم ویرانی، این حوادث هیچ مصدومیتی در پی نداشته است.

مقامات منطقه بلگوراد ستادی جمع آوری اطلاعات، کنترل اوضاع و تصمیم گیری سریع ایجاد کرده‌اند. در این رابطه، در این منطقه هم مرز با اوکراین، مدارس و مهدکودک‌ها تعطیل شدند.

علاوه بر این دو غیرنظامی در نتیجه گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین در منطقه دونتسک زخمی شدند. 

پیش از این نیز اعلام شده بود که در جریان گلوله باران یک روستای منطقه دونتسک یک نفر کشته و پنج نفر زخمی شدند.

جدایی طلبان طرفدار روسیه: تخلیه غیر نظامیان به روسیه به حال تعلیق درآمده است

خبرگزاری روسی اینترفاکس به نقل از جدایی طلبان طرفدار روسیه گزارش داد که تخلیه غیر نظامیان این منطقه  به روسیه به حال تعلیق درآمده است.‎

وزارت کشور اوکراین: مراکز فرماندهی نظامی در چندین شهر مورد حمله قرار گرفته‌اند

بر اساس اطلاعات وزارت کشور اوکراین، مراکز فرماندهی نظامی در چندین شهر این کشور مورد حمله قرار گرفته است.

یک مقام در این وزارتخانه گفت که کی یف نیز تحت تأثیر این حملات قرار گرفته است. خبرنگار رویترز پیشتر از وقوع یک انفجار در پایتخت اوکراین خبر داده بود.‎

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید