ادعای آمریکا درباره تعداد تلفات رتش روسیه در جنگ اوکراین

کدخبر: ۴۹۴۲۹۶
اقتصادنیوز: رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا ادعا کرد اوکراین بین هشت تا ۱۰ فرمانده روسیه را کشته است که این تعداد بالا برای یک ارتش مدرن غیر عادی است و بسیار بیشتر از تعداد فرماندهان آمریکایی است که در طول ۲۰ سال جنگ افغانستان کشته شده‌اند.
ادعای آمریکا درباره تعداد تلفات رتش روسیه در جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، اسکات بریر، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا روز سه شنبه در اظهارات خود به کمیته نیروهای مسلح سنا ادعا کرد که اوکراین بین هشت تا ۱۰ فرمانده روسیه را کشته است.

الجزیره گزارش داد، وی ادامه داد: مقامات آمریکایی از نزدیک شاهد افزایش تعداد تلفات افسران ارتش روسیه بوده‌اند. این تعداد بالا برای یک ارتش مدرن غیر عادی است و بسیار بیشتر از تعداد فرماندهان آمریکایی است که در طول ۲۰ سال جنگ افغانستان کشته شده‌اند. 
برخی از مقامات آمریکایی ادعا کرده‌اند که این تعداد بالای تلفات در میان فرماندهان روسیه تا حدی به دلیل حمایت اطلاعاتی آمریکا از اوکراین است و برخی دیگر ادعا کرده‌اند تلفات فرماندهان روس به دلیل حضور آن‌ها در خط مقدم درگیری‌ها برای ایجاد انگیزه در میان سربازان است. 
بریر افزود:  با وجود اینکه اوکراین ارتشی بسیار کوچک‌تر از روسیه دارد، این کشور آمادگی بیشتری برای اعزام سربازان با انگیزه به جنگ دارد. 
به گزارش ایرنا، هفته گذشته روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا نوشت: آمریکا کمک‌های اطلاعاتی را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده تا از آن‌ها برای کشتن ژنرال‌های روسیه در طول جنگ اوکراین استفاده کنند. 
این روزنامه آمریکایی گزارش داد که مقامات اوکراینی با ترکیب جزییاتی از محل اهداف خود که اطلاعات آن را از آمریکا دریافت کرده بودند با اطلاعاتی که خود آن‌ها در اختیار داشتند برای انجام حملاتی استفاده کرده‌اند که به کشته شدن اعضایی از نیروهای روسیه منجر شده است. 
تارنمای هیل در گزارشی در این زمینه نوشت: چندین ژنرال ارتش روسیه در جنگ کنونی بین این کشور با اوکراین کشته شده‌اند. 
به تازگی مقامات روسیه تایید کردند که ولادیمیر پتروویچ فرولف فرمانده یگان هشتم ارتش این کشوردر درگیری با نیروهای اوکراینی کشته شده است . 
افشای خبر کمک اطلاعاتی آمریکا به نیروهای اوکراینی برای هدف قرار دادن ژنرال‌های روسیه در حالی مطرح شده که روز چهارشنبه مقام‌های آمریکایی گفتند که طرح آموزش نیروهای اوکراینی را همزمان با حملات تازه روسیه به شرق اوکراین تشدید کرده‌اند. 
به گفته مقامات آمریکایی صدها نیروی اوکراینی با استفاده از سامانه‌های توپخانه‌ای، پهپادی و راداری آموزش دیده‌اند. 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 
پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک