مشاور زلنسکی:

مسکو باید شکست بخورد؛ آتش‌بس به سود روسیه است

کدخبر: ۴۹۶۷۰۹
​اقتصادنیوز:مشاور رئیس جمهور اوکراین با رد پیشنهاد غرب برای آتش‌بس با روسیه و باقیماندن نیروهای روس در مناطق اشغال‌شده، گفت آتش‌بس به نفع کرملین است ولی مسکو باید شکست بخورد.
مسکو باید شکست بخورد؛ آتش‌بس به سود روسیه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس دولت اوکراین شامگاه شنبه پیشنهاد آتش‌بس با روسیه را رد کرد و گفت کی‌یف هیچ توافقی با مسکو که شامل واگذاری سرزمین باشد را نمی‌پذیرد.

«میخائیلو پودولیاک» مشاور ریاست‌جمهوری اوکراین، با اذعان به اینکه موضع کی‌یف درخصوص جنگ سازش ناپذیرتر می‌شود، گفت که دادن امتیاز به روسیه، برای اوکراین نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا مسکو پس از هر وقفه‌ای در جنگ، با شدت بیشتری پاسخ خواهد داد.

پودولیاک در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» توضیح داد: «جنگ [پس از دادن هر امتیازی] پایان نمی‌پذیرد. فقط برای مدتی متوقف خواهد شد».

وی ادامه داد:‌«پس از مدتی، با شدتی دوباره، روس‌ها سلاح‌ها، نیروی انسانی و اشتباهات خود را جبران می‌کنند، کمی نوسازی انجام می‌دهند، ژنرال‌های زیادی را اخراج می‌کنند و حمله جدیدی را آغاز می‌کنند، حتی خونین‌تر و گسترده‌تر».

این مقام ارشد اوکراینی درخواست‌های غرب برای آتش‌بس فوری شامل باقی‌ماندن نیروهای روسیه در سرزمین‌هایی که در جنوب و شرق اوکراین اشغال کرده‌اند، را «بسیار عجیب» رد کرد.

به نوشته رویترز، پودولیاک در این‌باره اظهار داشت: «نیروهای (روسی) باید کشور را ترک کنند و پس از آن است که تداوم روند مذاکرات صلح امکان پذیر خواهد بود. زیرا آتش‌بس به نفع کرملین خواهد بود».

وی همچنین افزود: «آنها می‌خواهند نوعی موفقیت نظامی را تثبیت کنند. با کمک شرکای غربی ما قطعا هیچ موفقیت نظامی حاصل نخواهد شد. خوب است اگر نخبگان اروپایی و آمریکایی تا آخر بفهمند؛ روسیه را نمی‌توان در نیمه راه رها کرد، زیرا آنها روحیه انتقام‌گرایی را توسعه خواهند داد و حتی ظالم‌تر خواهند شد. آنها باید شکست بخورند، تحت تأثیر قرار گیرند. شکستی دردناک، تا حد امکان دردناک».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید