ادعای روزنامه اسرائیلی درباره زمان توافق برجامی

کدخبر: ۵۱۹۵۶۲
اقتصادنیوز: هاآرتص مدعی شد مقامات آمریکا قصد دارند امضای توافق هسته‌ای با ایران را تا بعد از انتخابات کنگره این کشور به تاخیر بیاندازند.
ادعای روزنامه اسرائیلی درباره زمان توافق برجامی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع آگاه صهیونیست ادعا کرد این احتمال وجود دارد که مقامات آمریکایی بخواهند امضای توافق هسته‌ای با ایران را تا بعد از انتخابات کنگره در ماه نوامبر به تاخیر بیاندازند.

خبر مهم یک مقام آمریکایی درباره بررسی پاسخ ایران در خصوص برجام

پیش از این یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا با تایید دریافت پاسخ ایران درباره مذاکرات احیای برجام از طریق طرف اروپایی ادعا کرد: ما پاسخ تهران را به پیشنهاد خود از سوی طرف های اروپایی دریافت کرده ایم. ما در حال مطالعه آن هستیم و از طریق طرف اروپایی پاسخ خود را به طرف مقابل اعلام خواهیم کرد اما متاسفانه پاسخ ایران سازنده نیست.

3 شرط مهم ایران برای امضا توافق هسته‌ای/ یک مقام اروپایی: تهران نمی خواهد توافق کند

این درحالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت تهران پاسخی «سازنده» به پیشنهاد‌های واشنگتن درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ارسال کرده است. حتی در همین راستا «میخائیل اولیانوف» نماینده ارشد روسیه در مذاکرات هسته‌ای وین در توییتر خود نوشت: «پیشنهاد‌های ایران بیش از حد بلندپروازانه نیستند و می‌توانند به شرط وجود اراده سیاسی لازم برای تکمیل مذاکرات وین مورد توجه قرار گیرند.»

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفته است «اظهارات ایران و آمریکا در مورد متن توافق منطقی است و زمینه مشترکی برای توافقی وجود دارد که همه ملاحظات طرف‌های مذاکره کننده را شامل می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید