بیانیه جدید مسکو درباره پیوستن اوکراین به ناتو

کدخبر: ۵۲۱۸۰۱
اقتصادنیوز: مسکو در واکنش به انتشار پیش‌نویس مجموعه‌ای از تضمین‌های امنیتی دفتر ولودیمیر زلنسکی درباره آرزوهای پیوستن این کشور به ناتو بیانیه صادر کرد.
بیانیه جدید مسکو درباره پیوستن اوکراین به ناتو

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کاخ کرملین روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفت که جاه‌طلبی‌های مداوم کی‌یف برای پیوستن به ناتو تحریک‌آمیز و برای امنیت روسیه تهدیدآمیز است.

رویترز گزارش داد، مسکو در واکنش به انتشار پیش‌نویس مجموعه‌ای از تضمین‌های امنیتی دفتر ولودیمیر زلنسکی درباره آرزوهای پیوستن این کشور به ناتو این بیانیه را صادر کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در یک کنفرانس تلفنی با خبرنگاران گفت که روسیه به این سند نگاه منفی دارد و در واقع ایده پیوستن اوکراین به ناتو تهدیدی برای امنیت روسیه است.

روسیه قبل از شروع عملیات نظامی خود در خاک اوکراین از این کشور خواستار تضمین‌های قانونی برای عدم پیوستن به ناتو بود. کی‌یف و غرب می‌گویند که مسکو از این موضوع به عنوان بهانه‌ای برای شروع جنگ علیه اوکراین بهره‌برداری کرده است.

سند ۹ صفحه‌ای که روز سه شنبه از سوی دفتر زلنسکی منتشر شد، یک سری تضمین‌های امنیتی برای اوکراین پیش‌بینی کرده است. این سند توسط آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سابق ناتو و آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی تهیه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید