تصویب الحاق ۴ منطقه اوکراین در دومای روسیه به صورت رسمی

کدخبر: ۵۲۵۲۳۲
​اقتصادنیوز: جلس دومای روسیه امروز دوشنبه الحاق ۴ منطقه لوگانسک، زاپوریژیا، دونتسک و خرسون به خاک فدراسیون روسیه را تصویب کرد.
تصویب الحاق ۴ منطقه اوکراین در دومای روسیه به صورت رسمی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری اسپوتنیک، دومای روسیه به اتفاق آراء معاهدات مربوط به پذیرش جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک و مناطق خرسون و زاپوریژیا به روسیه را تصویب کرد.

تصمیم مجلس دوما پس از مراسم روز جمعه گذشته در کاخ کرملین اتخاذ شد که در آن ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و رهبران جمهوری‌های دونباس و مدیران طرفدار روسیه در مناطق زاپوریژیا و خرسون توافقنامه‌هایی را درباره پذیرش این مناطق به فدراسیون روسیه امضا کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که همه‌پرسی به منظور الحاق به خاک روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (یکم تا پنجم مهرماه) برگزار شد.

بنابر نتایج نهایی، در جمهوری خلق دونتسک ۹۹.۲۳ درصد رای‌دهندگان، در جمهوری خلق لوگانسک ۹۸.۴۲ درصد، در منطقه ژاپوروژیا ۹۳.۱۱ درصد و ساکنان منطقه خرسون نیز با ۸۷.۰۵ درصد رای خواهان تبدیل شدن به عنوان بخشی از فدراسیون روسیه هستند.

در واکنش به این اقدام رؤسای جمهور ۹ کشور ناتو در اروپای مرکزی و شرقی یکشنبه شب اعلام کردند که هرگز الحاق چندین منطقه اوکراین توسط روسیه را به رسمیت نمی‌شناسند.

بر اساس بیانیه منتشر شده، رهبران کشورهای اروپایی خواستار خروج فوری روسیه از تمامی اراضی تحت تصرف شدند و همه متحدان را تشویق کردند تا کمک‌های نظامی خود به اوکراین را به میزان قابل توجهی افزایش دهند.

این بیانیه توسط روسای جمهور رومانی، جمهوری چک، استونی، لتونی، لیتوانی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، لهستان و اسلواکی امضا شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید