درخواست مهم آژانس‌انرژی اتمی درباره مدیر نیروگاه زاپوریژیا

کدخبر: ۵۲۴۷۸۷
​اقتصادنیوز: آژانس بین المللی انرژی اتمی خواستار ارائه توضیحات درباره وضعیت مدیر نیروگاه زاپوریژیا که در بازداشت روسیه است، شد.
درخواست مهم آژانس‌انرژی اتمی درباره مدیر نیروگاه زاپوریژیا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از خبرگزاری رویترز، آژانس امروز شنبه اعلام کرد که به دنبال اطلاعاتی درباره "ایهور موراشوف" مدیرکل نیروگاه اتمی زاپوریژیا شد که طبق اعلام شرکت انرژواتم اوکراین توسط روسیه بازداشت شده است.

دیده بان اتمی سازمان ملل در پاسخ به سوال رویترز گفت: ما با مقام‌های روسیه ارتباط برقرار کرده‌ایم و درخواست ارائه توضیحات داریم.

پترو کوتین رییس شرکت انرژواتم که مسئول عملیاتی نیروگاه زاپوریژیا است، پیشتر مدعی شد که موراشوف روز گذشته در مسیر بازگشت از نیروگاه به شهر انرهودار دستگیر شد.

رییس انرژواتم بدون اشاره به سرنوشت موراشوف، ادامه داد: او را از ماشین خارج کردند و با چشمان بسته به سمت مسیر نامعلومی بردند.

نیروگاه زاپوریژیا نقطه کانونی درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین بوده است، زیرا طرفین یکدیگر را به گلوله باران این تاسیسات و خطر ایجاد یک فاجعه هسته ای متهم می‌کنند.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین خواستار ایجاد منطقه غیر نظامی در اطراف نیروگاه شده است. 

روسیه روز گذشته به صورت رسمی استان زاپوریژیا که بزرگترین نیروگاه اتمی اروپا در آن واقع است را با انجام همه پرسی که مورد قبول کشورهای جهان قرار نگرفته، به خاک خود الحاق کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید