واکنش مردم آمریکا به ارسال کمک نظامی به اوکراین

کدخبر: ۵۲۴۴۴۳
اقتصادنیوز: اگر دولت واشنگتن در قبال جنگ روسیه و اوکراین از راه‌های دیپلماتیک استفاده نکند، تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین مخالف هستند.
واکنش مردم آمریکا به ارسال کمک نظامی به اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، از اسپوتنیک، طی جدیدترین نظرسنجی انجام شده در آمریکا از مخالفت نیمی از مردم این کشور با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین و انتخاب راه‌حل غیردیپلماتیک در قبال این موضوع حکایت دارد.

خبر یک مقام آمریکایی درباره کمک نظامی واشنگتن به اوکراین

در نظرسنجی موسسه کوئینسی معلوم شده است که اگر دولت واشنگتن در قبال جنگ روسیه و اوکراین از راه‌های دیپلماتیک استفاده نکند، تقریباً نیمی از آمریکایی‌ها با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین مخالف هستند.

مؤسسه کشورداری مسئولانه کویینسی (Quincy) اندیشکده آمریکایی تاسیس شده در سال ۲۰۱۹ میلادی است که مرکز آن در شهر واشنگتن است.

این اندیشکده عمده فعالیت‌های خود را در ترویج ایده‌هایی متمرکز کرده است که سیاست خارجی آمریکا را از جنگ‌های بی پایان به سوی دیپلماسی نیرومند در جست وجوی صلح بین‌المللی سوق می‌دهد.

۴۷ درصد از شرکت کنندگان نظرسنجی روز سه شنبه این موسسه اعلام کردند که تنها در صورتی از ادامه کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین حمایت می‌کنند که واشنگتن در انتخاب راه‌های دیپلماتیک برای حل این بحران فعال باشد. ۴۰ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی نیز با ارسال بدون شرط سلاح به کی‌یف موافقت کردند.

تقریباً ۵۸ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که در صورت بالا رفتن قیمت‌های سوخت و مواد غذایی با ارسال کمک‌های نظامی به اوکراین مخالفت خواهند کرد.

وزارت دفاع آمریکا امروز ( پنجشنبه ) فهرست کامل کمک‌های نظامی خود به اوکراین را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش آمریکا تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد دلار کمک نظامی و تجهیزات ارسال کرده است.

در فهرست منتشر شده پنتاگون بیش از یک هزار و ۴۰۰ سامانه ضدهوایی استینگر، ۸ هزار و ۵۰۰ سلاح ضد تانک جاولین، ۳۲ هزار سکوی زرهی، ۹۸۸ هزار خمپاره هویتزر، ۶۰ میلیون گلوله و مهمات سبک و ده‌ها هزار راکت و نارنجک ذکر شده است.

پنتاگون همچنین مقادیر زیادی سلاح سنگین از جمله بیش از ۱۵۰ قبضه توپ، ۲۰ فروند بالگرد Mi-۱۷، دویست دستگاه نفربر زرهی M۱۱۳ و ۱۶ سامانه موشکی توپخانه هیمارس به اوکراین ارسال کرده است.

آمریکا در جریان جنگ روسیه و اوکراین علاوه بر تجهیزات نظامی ارسال شده این کشور به کی‌یف مثل کلاه ایمنی و تجهیزات الکترونیک، حداقل ۷۰۰ پهپاد و تعداد نامشخصی مین ضد نفر در اختیار دولت کی‌یف قرار داده است.

واشنگتن اعلام کرده است که این کشور علاوه بر بسته ۱.۱ میلیارد دلاری اضافی به اوکراین متعهد شده است که سامانه‌های هیمارس بیشتری به کی‌یف ارسال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید