آمریکا همچنان بر آتش جنگ اوکراین می‌دمد

کدخبر: ۵۰۲۱۰۸
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا در چهارمین ماه از جنگ اوکراین، بسته نظامی یک میلیارد دلاری جدیدی به این کشور ارسال می کند.
آمریکا همچنان بر آتش جنگ اوکراین می‌دمد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، برخی رسانه های بین المللی به نقل از منابع آگاه اعلام کردند که انتظار می‌رود کاخ سفید حدود یک میلیارد دلار کمک تسلیحاتی جدید برای اوکراین اعلام کند.

به نوشته رویترز، این بسته تسلیحاتی جدید شامل سامانه‌های موشکی ضد کشتی، موشک‌های توپخانه‌ای و گلوله‌های توپ های هویتزر می شود.

بسته تسلیحاتی جدید آمریکا برای اوکراین  همزمان با دیدار لوید آستین، وزیر دفاع این کشور با همتایان خود در بروکسل ارائه می شود.

این بسته از طریق ارائه اقلام دفاعی مازاد از ذخایر تسلیحاتی آمریکا و همچنین با استفاده از  طرح کمک امنیتی اوکراین  تامین می شود.

موشک ضد کشتی هارپون، رادیوهای ارتباطی امن،  تجهیزات دید در شب و آموزش نیز در بسته جدید تسلیحاتی آمریکا برای اوکراین پیش بینی شده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اکنون جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید