تهدیدات کره‌شمالی؛ محور گفتگوی سه‌جانبه آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی

کدخبر: ۵۲۸۷۵۲
اقتصادنیوز: مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هفته آینده در نشستی در توکیو، درباره تهدیدات کره شمالی گفتگو خواهند کرد.
تهدیدات کره‌شمالی؛ محور گفتگوی سه‌جانبه آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، وزارت خارجه کره جنوبی اعلام کرد مقامات آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هفته آینده در نشستی در توکیو، درباره تهدیدات کره شمالی گفتگو خواهند کرد.

تلاش کاخ سفید برای جلوگیری از دیدار «بایدن» و «پوتین»

در این نشست که هفته آینده در سطح عالی برگزار می شود، مقامات این کشورها درباره تحرکات نظامی ادامه دار کره شمالی گفتگو خواهند کرد.

قرار است، در این دیدار سه جانبه، «وندی شرمن» معاون وزیر امور خارجه آمریکا با «چو هوان دانگ» معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی، و «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه ژاپن، در توکیو دیدار کنند.

امیرعبداللهیان: اوکراین اگر سندی دارد، ارائه کند

وزارت خارجه کره جنوبی تصریح کرد آنها در این نشست درباره راه های افزایش همکاری های سه جانبه برای اتحادی قوی تر علیه تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی و دیگر موضوعات جهانی و منطقه ای گفتگو خواهند کرد.  

مقامات این کشورها پیشتر و در ماه ژوئن نشستی سه جانبه را در سئول برگزار کرده بودند. همچنین قرار است معاون اول وزیر خارجه کره جنوبی در جریان این سفر سه روزه به ژاپن، دیداری مستقیم و رو در رو را با موری برگزار کند.

این در حالی است که کره شمالی درساعات پایانی شب گذشته و ساعات آغازین صبح امروز، در پاسخ به رزمایش مشترک سالانه آمریکا و کره جنوبی برای افزایش توانایی دفاعی خود به منظور مقابله با کره شمالی، منطقه مرزی نزدیک به سئول را از سواحل شرقی و غربی خود، با 350 فروند خمپاره، بمباران کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید