فوری / تحریم جدید آمریکا علیه ایران

کدخبر: ۵۳۰۶۸۹
اقتصادنیوز: وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز نام بنیاد ۱۵ خرداد را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.
فوری / تحریم جدید آمریکا علیه ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه (۲۸ اکتبر/۶ آبان‌) نام بنیاد ۱۵ خرداد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. واشنگتن دلیل این اقدام را تعیین جایزه از سوی این بنیاد برای مرگ «سلمان رشدی»، نویسنده مرتد اعلام کرده است.

خبر جدید از وضعیت جسمانی سلمان رشدی

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «دفتر کنترل دارایی‌های هارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز علیه بنیاد 15 خرداد، یک بنیاد مستقر در ایران که برای کشتن نویسنده برجسته انگلیسی-آمریکایی جایزه تعیین کرده، اقدام کرد.»

سلمان رشدی مردادماه سال جار (۱۲ اوت ۲۰۲۲) هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «شوتاکوآ» در غرب نیویورک داشت مورد حمله واقع شد. سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر نمودند.

گفته می شود که در نخستین ماههای پس از انتشار آیات شیطانی و بالاگرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای  ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از پانزده بار محل سکونت خود را تغییر داد.

دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را  به عهده گرفته بود.

سلمان رشدی قبل از این حمله در آمریکا زندگی می‌کرد و از مدت‌ها پیش تحت حفاظت قرار داشت.. انگلیس در سال ۲۰۰۷ به سلمان رشدی جایزه داد که این اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان را به همراه داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید