واشنگتن پست مدعی شد؛

ادعای جدید درباره حمله نظامی ایران به عربستان/ جنگنده های آمریکایی به منطقه اعزام شدند

کدخبر: ۵۳۲۷۸۵
نشریه «واشنگتن پست» مدعی شد که در پی انتشار گزارش‌هایی درباره آمادگی ایران برای حمله به عربستان، جنگنده‌های امریکایی به منطقه اعزام شده‌اند.
ادعای جدید درباره حمله نظامی ایران به عربستان/ جنگنده های آمریکایی به منطقه اعزام شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، روزنامه «واشنگتن پست» مدعی شد که در پی انتشار گزارش‌هایی درباره آمادگی ایران برای حمله به عربستان، جنگنده‌های آمریکایی به منطقه اعزام شده‌اند.

در گزارش ادعایی این روزنامه آمده که در پی هشدارهای اطلاعاتی درباره حملات موشکی و پهپادی ایران به عربستان در آینده نزدیک، ستاد مرکزی آمریکا در راستای افزایش آماده‌باش نیروهای خود جنگنده‌هایی را به پایگاه‌های خود در منطقه منتقل کرده است.

بر اساس ادعای این گزارش اعزام این جنگنده‌ها «نشانه استحکام و اهمیت شراکت آمریکا و عربستان» است.

هفته گذشته چند رسانه آمریکایی خبر دادند که عربستان و آمریکا درباره احتمال حمله ایران به عربستان تبادل اطلاعات کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور‌ خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد  گزارش منتشر شده در روزنامه «وال استریت ژورنال» مبنی بر تهدیداتی علیه یکی از کشورهای منطقه و اتهامات بی‌پایه و اساس به جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اظهار داشت: اینگونه خبرسازی‌های مغرضانه از سوی برخی محافل غربی و  صهیونیستی با هدف ایجاد فضای منفی علیه جمهوری اسلامی ایران و تخریب روندهای مثبت جاری با کشورهای منطقه صورت می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس احترام متقابل و در چارچوب اصول و قواعد بین المللی، به سیاست حسن همجواری  با همسایگان ادامه می دهد و برقراری و ارتقای ثبات و امنیت در منطقه را در برقراری تعامل سازنده با همسایگان می داند و با جدیت آن را ادامه خواهد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید