لشکرکشی برای عبور از سد ترامپ

حمله برق آسا ترامپ به دموکرات‌ها/بایدن، بازنده رقابت می‌شود؟

کدخبر: ۵۳۳۰۵۴
اقتصادنیوز: بایدن صرفا در ایالت خود توانست مانور قدرت دهد و از حامیان دموکرات ها بخواهد تا روز سه شنبه پای صندوق های رای بیایند، اما در سایر کمپین های انتخاباتی او صرفا یک تکرار کننده صرف بود و بس. رئیس جمهوری منفعل که به ادعای ناظران از حالا میدان را به رقیب بالقوه اش ترامپ واگذار کرد.
حمله برق آسا ترامپ به دموکرات‌ها/بایدن، بازنده رقابت می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز ، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا هشدار داد در صورتی که جمهوری خواهان و حامیانشان روز سه شنبه در کارزار انتخاباتی میان دوره ای کنگره حضوری فعال نداشته باشند، آمریکا نابود خواهد شد. همزمان جو بایدن و دو رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده نیز اعلام کردند که حق سقط جنین، امنیت اجتماعی و خود دموکراسی در خطر است.

به نوشته آسوشیتدپرس، سه نفر از شش رئیس جمهوری آمریکا، روز شنبه در میدان نبرد پنسیوانیا با ورود به آخرین راند رقابت های 2022 کنگره، پیام های پایانی هولناکی را مخابره کردند؛ آن هم در فضای کنونی که آمریکایی ها برای ایجاد توازن قدرت در واشنگتن و پایتخت های ایالت های کلیدی خیز برداشتند.

خط و نشان روسای جمهوری آمریکا

 براساس برآوردهای انجام شده بیش از 39 میلیون نفر آمریکایی در انتخابات میان دوره ای رای داده اند. رئیس جمهوری پیشین روز شنبه در کمپین انتخاباتی در غرب پنسیلوانیا خطاب به هزاران نفر از هوادارنش گفت که اگر می خواهید نابودی کشورمان را متوقف کنید و رویای «آمریکا اول» را محقق نمایید، روز سه شنبه باید موجی قرمز به راه انداخته و به جمهوری خواهان رای دهید؛ تا کشور از افول حاکم نجات یابد.

1

 بایدن و اوباما نیز همزمان در فیلادلفیا روی صحنه رفتند و اتحادشان را برای نخستین بار از زمان آغاز ریاست بایدن به نمایش گذاشتند، در نیویورک؛ ایالتی که در همسایگی قرار دارد، بیل کلینتون که سال های اخیر عمدتا درعرصه سیاست ملی غایب بود از حزب خود دفاع کرد. اوباما در فیلادلفیا گفت که خرد کردن و آب کردن، یک گزینه نیست، بیایید روز سه شنبه مطمئن شویم که کشورمان به 50 سال قبل باز نخواهد گشت.

گاف پرحاشیه بایدن

بایدن قبل از ورود به پنسیلوانیا، به دلیل خشم برخی از اعضای حزبش به دلیل ترویج طرح هایش برای تعطیلی کارخانه های سوخت فسیلی به نفع انرژی سبز، درگیر یک آشفتگی سیاسی جدی شد بالاخص آن که پنسیلوانیا کارفرمای اصلی صنعت سوخت های فسیلی است. سناتور جو مانچین، رئیس کمیته انرژی و منابع طبیعی سنا گفت که رئیس جمهوری به کارگران زغال سنگ در سراسر کشور یک عذرخواهی بدهکار است. او اظهارات بایدن را توهین آمیز و نفرت انگیز خواند. ترامپ هم از موضع گیری بایدن سوء استفاده کرد و مدعی شد که بایدن جنگ با زغال سنگ، نبرد با شما را کلید زده است.

11111111111111

واکنش ها به اندازه ای تند بود که کاخ سفید ناچار شد تا بیانیه داده و بگوید که بایدن به درستی نتوانسته خواستش را القا کند؛ از همین رو بیانش بد معنا شد.در این بیانیه همچنین آمده که رئیس جمهوری صرفا در باب یک واقعیت اقتصادی و فن آوری اظهار نظر کرده بود. دموکرات ها عمیقا نگران اکثریت نسبی شان در مجلس نمایندگان و سنا هستند چرا که رای دهندگان به رهبری بایدن در میانه تورم افسارگسیخته، افزایش نگرانی ها درباره جرم و جنایت و بدبینی گسترده نسبت به جهت دهی کشور تمایل چندانی به بازگشت آنها ندارند.

فرصت سازی برای بازگشت به کاخ سفید

تاریخ نشان می دهد که دموکرات ها به عنوان حزبی که قدرت را در دست دارد به واسطه چالش های حاکم در کارزار میان دوره ای متحمل هزینه خواهد شد.

ترامپ در ایالت پنسیلوانیا مانور داد و همزمان ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری این ایالت را که قرار است رقیبش در کارزار 2024 شود را هم به چالش کشید. او پیش از نمایش اعداد نظرسنجی های اخیر ریاست جمهوری بر صفحه نمایش بزرگ، رقیب بالقوه اش را به کنایه «ران دیسانتیمونیوس» خواند.

55555555555

سفرهای آخر هفته ترامپ حمله ای برق آسا به دموکرات ها بود. او امیدوار است که حزب جمهوری خواه به شکلی قوی در کارزار مقدماتی حضور یابد تا بدین طریق راه برای ورودش به کاخ سفید در سال 2024 هموارتر گردد. شنبه ترامپ بارها و بارها به دروغ مدعی شد که در انتخابات 2020 به واسطه تقلب دموکرات ها شکست خورده است. حالا کمپین های انتخاباتی فرصتی برای تکرار این ادعا هموار کرده است.

بایدن میدان را به رقیب واگذار کرد؟

به واسطه همین لفاظی ها، سازمان اطلاعاتی فدرال نسبت به احتمال بروز خشونت سیاسی از جانب راست افراطی در روزهای آینده هشدار داده است. ترامپ همچنین تلاش کرد در کمپین های انتخاباتی خود را پیروز کارزار ریاست جمهوری بخواند هرچند پیش از آن باید از سد انتخابات میان دوره ای 8 نوامبر عبور کند.

2

اما بایدن در پنسیلوانیا همان حرف های قبلی را تکرار کرد  و با تاکید بر دستاوردهای حاصل از قانون گذاری اش، هشدار داد که اگر جمهوری خواهان کنترل کنگره را از آن خود کنند، حق سقط جنین، حق رای، تامین اجتماعی و مراقبت های درمانی به خطر خواهد افتاد.

رئیس جمهوری همچنین بر کاهش تورم تاکید کرد و از تلاش کنگره تحت رهبری دموکرات ها در آگوست برای تصویب قوانینی در راستای کاهش زخم های حاصل از رکود گفت؛ یکی از قوانین تصویب شده در آن بازه زمانی به مراقبت های درمانی مرتبط بود که توسط سالمندان و افراد کم در آمد با استقبال روبرو شد.

بایدن صرفا در ایالت خود توانست مانور قدرت دهد و از حامیان دموکرات ها بخواهد تا روز سه شنبه پای صندوق های رای بیایند، اما در سایر کمپین های انتخاباتی او صرفا یک تکرار کننده صرف بود و بس. رئیس جمهوری منفعل که به ادعای ناظران از حالا میدان را به رقیب بالقوه اش ترامپ واگذار کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید