مذاکرات برجام از دستور کار ایران خارج شد؟

کدخبر: ۵۳۴۶۴۹
کنعانی گفت: همه زمینه‌های فنی و تکنیکی برای احیای توافق و بازگشت همه طرف‌ها به توافق وجود دارد. روند مذاکرات در مسیر خوبی قرار گرفته و توافقات تکنیکی و فنی هم توافقات خوبی است و زمینه ساز توافق و جمع بندی و اجرای توافق است ولی الان این موضوع وابسته به تصمیم سیاسی دولت آمریکاست و هر زمان که اراده کنند می‌توانند به توافق برگردیم.
مذاکرات برجام از دستور کار ایران خارج شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به این سؤال که آیا ایران مثل طرف آمریکایی مذاکرات رفع تحریم‌ها را پایان یافته می‌داند؟ گفت: مذاکرات رفع تحریم از دستورکار ایران خارج نشده است. همه تحرکات دیپلماتیکی که هماهنگ کننده عالی اتحادیه اروپا به نمایندگی از طرف‌های اروپایی شریک برجام دارد و هم به عنوان طرفی که به عنوان واسطه در نقل و انتقال پیام‌ها بین ایران و آمریکا عمل می‌کند همه نشان می‌دهد طرف‌های مقابل نسبت به ادامه مذاکره برای احیای توافق و اجرای برجام پایبند هستند. 

پاسخ قاطع ایران به تهدید نظامی اوکراین/ صبر ایران را به ضعف تعبیر نکنید

وی اضافه کرد: در این ارتباط مقامات دولت آمریکا به رغم مواضعی که دارند تا الان چیزی مبنی بر این‌که از احیای برجام منصرف شدند اعلام نکردند. مشکل تناقض رفتاری و گفتاری در مقامات دولت آمریکاست. از یک سو پیام می‌دهند و دیدگاه‌های خودشان را برای احیای توافق منتقل می‌کنند و از سوی دیگر در رفتار و گفتارها و مواضعی که اتخاذ می‌کنند، این مواضع عملا مکمل و تکمیل کننده روند مذاکرات نیست.

کنعانی اضافه کرد: به نظر می‌آید همه زمینه‌های فنی و تکنیکی برای احیای توافق و بازگشت همه طرف‌ها به توافق وجود دارد. روند مذاکرات در مسیر خوبی قرار گرفته و توافقات تکنیکی و فنی هم توافقات خوبی است و زمینه ساز توافق و جمع بندی و اجرای توافق است ولی الان این موضوع وابسته به تصمیم سیاسی دولت آمریکاست و هر زمان که اراده کنند می‌توانند به توافق برگردیم. ایران بارها اعلام کرده که معطل توافق نخواهد بود و روابط و سیاست خارجی خودش را مبتنی بر سیاست‌های اعلام شده با همه طرف‌ها و شرکای خود دنبال خواهد کرد

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید