سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

شوک یک حمله تروریستی شبانه /سونامی تحریم ضدایرانی ادامه دارد

کدخبر: ۵۳۵۲۶۹
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است؛ از تحریم ها علیه ایران تا حمله تروریستی در ایذه.
شوک یک حمله تروریستی شبانه /سونامی تحریم ضدایرانی ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز، تحریم های جدید آمریکا و کانادا علیه ایران و حمله تروریستی در ایذه  از مهمترین خبرهای یک روز اخیر بوده است.

از سوی دیگر به اظهارت برجامی آمریکا و شکایت رئیس مجلس از یک نماینده در این «بسته خبری اقتصادنیوز» پرداخته شده است.

بسته های تحریمی آمریکا و کانادا علیه ایران

دخالت کشورهای اروپایی و آمریکایی در امور داخلی ایران همچنان ادامه دارد. در هفته جاری تحریم ها علیه ایران شتاب بیشتری به خود گرفته است. به طوریکه 3 روز پیش شاهد تحریم های ضدایرانی از جانب اتحادیه اروپا و آلمان بودیم، روز گذشته نیز دو کشور آمریکا و کانادا تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع کرده است. 

کانادا از تحریم شش شخص و دو نهاد ایرانی به نام های «صنایع هوایی قدس» و «صنایع هوایی شاهد» خبر داد.

آمریکا این بار به سراغ سازمان صداوسیمای ایران رفت و 6 فعال رسانه ای را با ادعای پخش اعتراف اجباری تحریم نمود. اسامی محسن برمهانی، پیمان جبلی، احمد نوروزی، یوسف پورانواری، آمنه سادات ذبیح پور و علی رضوانی در فهرست این تحریم‌ها دیده می شود.

حمله تروریستی در شهر ایذه

« 2 موتورسوار مردم ایذه را به رگبار بست» این خبری بود که دیشب از یکی از شهرستان های استان خوزستان به گوش رسید. در دقایق اولیه خبر از شهادت 4 نفر و مصدوم شدن 6 نفر به میان آمد. اما تعداد شهدا و مجروحان افزایش یافت. طبق گزارش ها در حمله تروریستی شب گذشته تاکنون 5 نفر شهید شدند و 15 نفر دیگر راهی بیمارستان شدند و احتمال بالا رفتن تعداد شهدا وجود دارد.

اسامی شهدای حمله تروریستی در ایذه اعلام شد

سپاه پاسدارن ولی عصر خوزستان با صدور اطلاعیه ای این حادثه تروریستی را تایید کرد. ساعاتی بعد نیز داعش مسئولیت حمله تروریستی ایذه را بر عهده گرفت .

حادثه تلخ ایذه واکنش های مقامات را در پی داشت. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام هایی جداگانه دستور دادند،دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به فوریت عاملان و آمران این واقعه تروریستی را شناسایی و برای مجازات تحویل دستگاه قضایی دهند.

پیام مهم آمریکا به ایران

اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی درباره ایران همچنان ادامه دارد و آن را بهانه ای برای تعویق در مذاکرات برجام قرار داده اند. رابرت مالی نماینده ویژه واشنگتن در امور ایران دو روز پیش گفت که تمرکز ما روی توافق متوقف شده نیست، بلکه تمرکز ما روز آنچه در حال حاضر در ایران در حال  رخ دادن است. 

پیام مهم آمریکا به ایران در 72 ساعت گذشته از زبان امیرعبداللهیان

روز گذشته حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشور در واکنش به ادعای مالی گفت: ما به طور مستمر تبادل پیام با طرف آمریکایی تبادل می شود آخرین تبادل پیام ما در کمتر از ۷۲ ساعت گذشته بوده است‌. محمد مرندی نیز خاطرنشان کرد: ایران در حال فروش نفت، گاز و محصولات پتروشیمیایی‌اش با تمام ظرفیت و به نرخ بازار است. تجارت آن رو به افزایش است و کریدورهای آن به روسیه و آسیای مرکزی در حال گسترش است.

 در این میان کنایه تند و تیز زیدآبادی به سیدمحمد خاتمی، ماجرای شکایت قالیباف از بیژن نوباوه، بیانیه ضدایرانی آمریکا در شورای حکام آژانس اتمی از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید