سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

ایران زیر سایه جنگ تحریم ها؟ /احضار سلبریتی ها و سیاسیون منتقد به دادسرا

کدخبر: ۵۳۵۸۶۷
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
ایران زیر سایه جنگ تحریم ها؟ /احضار سلبریتی ها و سیاسیون منتقد به دادسرا

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای سیاست در روز گذشته، شاهد دیدار جمعی از مردم اصفهان با رهبر انقلاب بود. از سوی دیگر واکنش ها به قطعنامه شورای حکام علیه ایران و همچنین احضار سلبریتی ها به دادسرا در این «بسته خبری اقتصادنیوز»  اشاره شده است. 

هشدار رهبر معظم انقلاب درباره مجازات خودسرانه

صبح روز گذشته مردم اصفهان با رهبر انقلاب دیدار کردند. در این دیدار ایشان با اشاره به مشکل آب در این استان و اینکه مسئله آب یکی از مسائل مهم و حیاتی برای مردم است خاطر نشان کردند که مسئولان دولتی که برنامه‌های خوبی برای حل این مشکلات دارند باید در کار و تلاش بیشتر، شب و روز نشناسند.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث و اعتراضات اخیر در کشور پرداختند و تاکید کردند: بساط شرارت بدون شک جمع خواهد شد و ملت ایران با نیروی بیشتر و روحیه تازه‌تر حرکت در میدان پیشرفت کشور را ادامه خواهد داد.

خطر بیخ گوش ایران!

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه هفته گذشته قطعنامه ای ضد ایرانی به تصویب رساند، این قطعنامه که به ادعای الجزیره تندتر از قطعنامه های پیشین علیه ایران است، واکنش هایی را در پی داشت.

بیانیه مشترک آمریکا و تروئیکای اروپایی درباره قطعنامه ضدایرانی

روز گذشته حسین امیرعبداللهیان وزیر امروز خارجه کشور در یک کنفرانس خبری با همتای عمانی اش، این قطعنامه را غیرسازنده خواند و با تاکید بر نقش سه کشور اروپایی و آمریکا در تصویب آن، اعلام کرد که آنها از آژانس سوءاستفاده سیاسی کردند.

از سوی دیگر حمید ابوطالبی، مشاور سیاسی حسن روحانی با انتشار توئیتی به بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و قرار گرفتن کشور زیر سایه جنگ هشدار داد.

رابرت مالی نیز در همین راستا توئیتی منتشر کرد و ضمن به اشتراک گذاشتن بیانیه شورای حکام گفت: اجرای کامل تعهدات پادمانی ذیل ان‌پی‌تی توسط ایران، یک امر ضروری و فوری است که به تعویق هم افتاده است.

سلبریتی ها نقره داغ می شوند!

موج حمایت از اعتراضات اخیر کشور توسط افراد مشهور ادامه دارد و این اشخاص با انتشار مطالبی در فضای مجازی موضع خود را اعلام می کنند. طیف گسترده ای از سیاسیون، ورزشکاران، بازیگران در این گروه قرار دارند. روز گذشته قوه قضائیه برخی از این چهره ها از جمله محمود صادقی، پروانه سلحشوری، یحیی گل محمدی، الناز شاکردوست و هنگامه قاضیانی را را به دادسرا احضار کرد.

در میان احضارشدگان، اسم حسن عباسی رییس اندیشکده یقین نیز به چشم می خورد که به دلیل اتهاماتی که به فوتبالیست‌ها وارد کرده بود برای پاسخگویی، به دادستانی احضار شده است.

دیدارهای سردار قاآنی در عراق

در این میان خبر اولیانوف درباره شروع دور جدید مذاکرات میان ایران و آژانس اتمی، دیدارهای سردار اسماعیل قاآنی با مقامات عراقی، موضع مجلس درباره دانشجویان ممنوع الورود از دیگر خبرهای مهم 24 ساعت اخیر بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید