عماد افروغ: امیدوارم خوشحالی عده ای از باخت تیم ملی بدلیل خطای هیجانی باشد /ورزش ربطی به مسائل سیاسی ندارد

کدخبر: ۵۳۶۵۹۹
افروغ گفت: شعاردادن علیه تیم‌ملی و علیه پرچم ایران، توهین‌کردن یا بی‌توجهی‌کردن به سرود ملی، هیچ‌یک توجیه ندارد و فقط مسئله این نیست که بگوییم ورزش ربطی به مسائل سیاسی ندارد.
عماد افروغ: امیدوارم خوشحالی عده ای از باخت تیم ملی بدلیل خطای هیجانی باشد /ورزش ربطی به مسائل سیاسی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز دکتر عماد افروغ به روزنامه همشهری گفت:

نمی‌شود داوری کرد که چون تیم ایران شکست خورده‌است، برخی شادی کرده‌اند. اگر تیم‌ملی پیروز می‌شد، باید دید که چه واکنشی از خود نشان می‌دادند. 

توئیت سنگین عبدالناصر همتی خطاب به رئیسی/ خسته نباشید!

شعاردادن علیه تیم‌ملی و علیه پرچم ایران، توهین‌کردن یا بی‌توجهی‌کردن به سرود ملی، هیچ‌یک توجیه ندارد و فقط مسئله این نیست که بگوییم ورزش ربطی به مسائل سیاسی ندارد. کلا بی‌توجهی به هویت ملی ایران، هویت تاریخی ایران به هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. این را باید توجیه کرد، باید آگاهی‌بخشی کرد، باید مردم متوجه این مسئله باشند.

حمایت معنادار رسانه سپاه پاسدران از سیدمحمد خاتمی /نقد ایده حکمرانی نو قالیباف

وی گفت: ممکن است که نظام‌های سیاسی بروند و نظام سیاسی دیگری جایگزین شود. این موضوع در تاریخ ایران هم زیاد اتفاق افتاده‌است، اما آنچه باقی می‌ماند، هویت ملی و هویت ایرانی ماست که در واقع افتخار ماست، به آن می‌بالیم.

افروغ ادامه‌داد: فعلا نظام سیاسی ما نظام سیاسی جمهوری‌اسلامی ایران است و سرود جمهوری‌اسلامی نیز سرود ملی ماست. برخی می‌گویند این سرود جمهوری اسلامی است‌ و برخی دیگر می‌گویند سرود ایرانی و چرا می‌گوییم سرود ملی؟ این سرود جمهوری‌اسلامی ایران است، یادمان نرود.

وی عنوان کرد: اگرهم بنا باشد به مطلوب‌ها و ارزش‌هایمان توجه نداشته باشیم و نخواهیم با دیدی ارزشی و هنجاری به نظام سیاسی مستقر نگاه کنیم، باز هم فعلا نظام سیاسی جمهوری‌اسلامی مستقر است. فعلا پرچم، سرود جمهوری‌اسلامی ایران است و باید به آن احترام گذاشت و به مخیله‌مان نیز نباید خطور کند که خدای نکرده اهانتی به‌ آن کنیم.

این جامعه‌شناس اضافه‌کرد:‌ حال امیدوارم این اهانت‌ها از سر هیجان باشد؛ از سر «خواهی نشوی رسوا، هم‌رنگ جماعت شو» باشد. باید درنظر داشت انسان‌هایی که مقاوم و دلیل‌محور هستند، براساس باورهای خود عمل می‌‌کنند، ولو اینکه دیگران جور دیگری بیندیشند. امیدوارم این یک خطای هیجانی بوده باشد و مطمئنم چندان رواجی ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید