نخست وزیر لبنان بیانیه صادر کرد

کدخبر: ۵۳۸۴۴۸
نخست وزیر موقت لبنان دعوت نامه‌ای رسمی از طرف پادشاه عربستان برای حضور در اجلاس سران کشورهای عربی و چین در ریاض دریافت کرد.
نخست وزیر لبنان بیانیه صادر کرد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دفتر نخست وزیری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، نجیب میقاتی، نخست وزیر این کشور در ساختمان دولت میزبان ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت بود.

سایت خلیج آنلاین گزارش داد، طبق این بیانیه، البخاری در این دیدار دعوت نامه رسمی سلمان بن عبد العزیز آل سعود، پادشاه عربستان از میقاتی برای حضور در اجلاس آتی سران کشورهای عربی و چین را که ریاض ۹ دسامبر میزبان آن خواهد بود، تحویل داد.

عربستان هم حذف شد/ اوج بدشانسی مکزیک و خوش اقبالی برای لهستان!

البخاری پس از این دیدار اظهار کرد: درباره روابط دو جانبه ریاض و بیروت گفتگو کردیم.

سفیر عربستان در بیروت افزود: در دیدار با میقاتی بر اهمیت پیشبرد طرح اصلاحات دولت لبنان و نقشه راه تدوین شده از سوی صندوق بین‌المللی پول و نیز تکمیل اصلاحات با همکاری پارلمان لبنان تاکید کردم.

از سال ۲۰۱۸ میلادی که روابط لبنان و عربستان به دلیل اختلاف‌نظر درباره حزب‌الله دچار تنش شد، این اولین باری است که ریاض از یک مسؤول لبنانی برای سفر به این کشور دعوت می‌کند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در پی انتقادات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان از عربستان به دلیل جنگ یمن و بیهوده خواندن آن، بحران دیپلماتیکی میان دو کشور شکل گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید